Direktlänk till inlägg 6 september 2008

Diagnos

Av Tina - 6 september 2008 11:16

I torsdags var vi hos sjukgymnast Anna, så mysig och duktig hon var. Det var en rätt positiv diagnos ändå... Dock så får vi inte köra agility på hela hösten, så ngn ridhusträninge verkar det inte bli under hösten.

Här trivs Nixxa, en gammal bild från i somras då hon hade problem med humlorna som ville bränna henne... hihihi... hontyckte inte attd etvar lika roligt.

Nixxa har en överrörligknäled som vi behöver stärka musklerna runt.... Det blir simning, vibrator och tyngder på bakbenen vid promenader. Och så blir det masage. Ska bli spännande vad hon tycker om massage, jag har aldrig gett mig in i den världen men Anna visade så det verkade inte speciellt svårt. Och stretchingen skulle vi ta vid ett annat tillfälle, då jag fick lite mycket att tänka på. Hon tyckte att Nixxa var mycket rörlig i sina leder och att stretchingen inte var superviktig just i detta stadie. Nu skulle vi bygga istället sa hon.


Om 10 v återbesök och har det då inte blivit bättre så behöver man göra en microscopi för att kolla minisken. Anna trodde dock inte att det var minisken eftersom Nixxa aldrig varit i närheten av att vara halt.

Vad som var mycket roligt att höra var att hon tyckte att Nixxa var en extremt fin shelti och hade en enormt fin kropp. Fina långa muskler och väldigt stark i sin kropp. Hennes rygg  var hur stark som helst fast Anna överprovocerade henne så visade hon ingen smärta om det skulle vara ngt av minsta sorten. Så skönt det var att höra att hon är en stark och fin tjej i kroppen :o)  Matte blev så glad och lättad....


Naya växer och frodas och var med hos veterinären och väger nu hela 2.1 kg. Hon är hur cool som helst medan Nixxa står och skakar där. När vi väntade för betalningen i receptionen så kom det en stor kraftig boxerhane ut viftande på svansen. Hans nos var lika stor som Naya....

Nixxa ställer sig bakom mig och muttrar, vad gör Naya, jo då, hon gör utfall och skäller som en vettvilling. "Kom hit så ska jag äta upp dig", såg hon ut. Alla tyckte ju förstås att lilla Naya var jätte söt. En sköterska tittade ner över disken och undrade om jag hade samma valp med mig som förra gången, då var hon så lugn och mysig och sov i hennes knä i en timme :o)...       Jo då viss var det samma valp, dock lite äldre och mer världsvan hihihi.

...... Hoppas jag har fått en hund jag har längtat efter...... Samtidigt som hon är hur ettrig och häftig som helst så, blir hon hur lugn som helst i famnen, eller i sängen, eller i bilen, där hon ska vara lugn.

Och hon älskar att ligga NÄRA............åååååå hur mysigt är inte det....

Här ligger Jonathan och Naya och myspyser.

 
 
Ingen bild

Marre

6 september 2008 15:28

Vilken mysig bild!
Skönt att det inte var mer allvarligt!
Syns i morgon!

Kram

 
Marie Å

Marie Å

7 september 2008 21:36

Håller med föregående skribent. Vad skönt att ha fått en prognos. Då har ni ju något att jobba efter. Men sååå tråkigt med ridhusträningen ....

http://www.charlie-diva.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards