Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

Äntligen

Av Tina - 12 januari 2010 11:13

   EN ledig dag, så härligt - jag äääälskar mina tisdagar - de kan innehålla slöhet eller mycket bakning, långa promenader med dogsen samt träning, strykning, tvättning, arbete (på eget initiativ), städning, bloggning, nätsurfning... ja, precis vad jag känner för just den tisdagen.

Idag innehöll tyvärr starten med tandläkarbesök och tandstensborttagning, tur att man kan få bedövningssalva åt en själv åxå så de inte bara är för barnen - usch jag gillar verkligen inte tadläkarn. Och dyrt är det också, men jag betalade hellre mer och slapp gå dit  

Jag har igår anmält Naya till sin första tävling   vi får väl se hur det går... men det ska bli så skitkul att komma igång med henne. Vi har saker kvar, o jaaa. Slalomen sitter inte hundra %, hon går ibland ur eller springer förbi vid nya miljöer... men vad gör väl det, det ska bli kul att tävla. Och Nixxa har jag åxå anmält 13 och 14 mars ska bli så kuuuuuul.

Nå´t som blir mindre kul är att min uppfödare Magnus Andkvist ska döma. vojnevojne, det har vi ju haft problem med förut. Nixxa älskar sina uppfödare och finns han på banan så klart man springer dit och vill pussas lite    men, men det har även gått bra när Magnus har dömt. Vi har vunnit stora klasser också så det gäller nog bara att matte jobbar på så in i tusan.

Det är agilityklasserna som är värst för fast jag jobbar på henne massor så får hon spelrum att titta runt lite på balansen och a-hindret, och ser man Magnus då så kan man ju bara inte låta bli att hoppa kontaktfältet 3 meter för att pussas lite....vi ska träna MYCKET kontakt de söndagar vi har ridhuset nu...oj,oj det blir inte många ggr det. Måste ligga i med båda hundarna dessa dagar. Nu hade jag velat haft bort snön (sorry) så vi hade kunnat träna på klubben. Mellan, hinder och en massa belöning kort täta så hon frågar mig vad nästa sak blir... det har varit huskuren för Nixxa och mig... men ofta, ofta sådana pass. Svårt när man bara har hinder 1 ggr i veckan att springa runt och ibland över  . Men vis ka ha kul på banan i alla fall. Men kul är det inte när hon tittar på publiken och inte matte, tack och lov har hon visat att hon blir bättre och bättre på att kolla in matte.

Nu ska jag jobba lite och sedan ta en härlig prom med dogsen. Naya är lite trött av sitt löp tror jag.

Just ja, Matilda har med sig Immze ner jisses vad Nixxa blev glad. Hon har suttit i nacken på han sen han kom. Har aldrig sett henne leka med honom så, jag fick säga åt henne tillslut.

Så här såg det ut i somras då de sågs - lek redan då.

Jag tror att Immze får tillbak för gammal ost - han var rätt dryg på henne som valp, sket totalt i om hon visade tänderna och rev i åt honom han bara skrattade åt henne, jag tror hon gav upp tills lut. Men nu har han blitt en stor, snygg karl så nu kan man ju passa på att tugga lite på´n. Han var duktig med Naya och nöp honom (nästan) i nosen ngr ggr sedan visste han att henne var det ingen idé att leka med , eller ens försöka nosa på. Naya tycker INTE om glada, lyckliga, framåt, stora hundar - nee, då får det vara - "Man kan ju bi trampad på, å si de går då inte för sig  "


LITE HÄRLIGA VINTERBILDER... TILLSLUT :o)

Nixxa och Naya racar lite i backen - här älskar Naya att vara och leka med Mickis och springa och bita henne i händerna när Mickis åker pulka. Så fort Naya ser barn i backen vill hon dit och leka - enda gången små barn duger åt henne.

  





Inte kameran...

  

ok, då!

    











Nu kommer jaaaaaag!!!!

  









...men jag då !


  





Äntligen inne i skogen och en masssa viltspår att nosa efter. Det tycker Naya är toppenskoj. Nixxa däremot håller koll på alla ljud... Nosen, neej vad ska man använda den för?

    







Jag hör och ser ngt...


  





Underbara söta Naya


  



Neej, inte kameran igen...

  






Naya verkligen älskar sin idol Nixxa. Spelar ingen roll om Nixxa leker med någon annan hund eller springer efter något så springer Naya efter sin Nixxa...

  




Bildbevis, Naya har äntligen börjat fatta att man kissar och bajsar UTOMHUS och hon krafsar ÄNTLIGEN på dörren. Det tog henne 1½ år att bli torr, inte inne sedan 22/12 - det är värt en bild.


  





Fina Nixxa


      



Vilken dag det har varit. En härligt disig och kall med en solglimt just när vi var på väg hem.

  





Så här bra mår vi efter en härlig promenad och lite lek :o)


Nu är Im hos Daniel, Tess och Ellen för Matilda jobbar. Hans kände av Im rätt direkt tyvärr.... hurs ka det då bli med den bc jag har tänkt skaffa framöver??? Ja, ja men jag vill ju ha en som är mindre så det blir ju inte lika mycket hund....eller hur...  . En medium bc - jag är rädd för att jag blir flådd av bc-folket. Men se på Naya hon blev ju en minishelti, och ingen är väl upprörd över det (mer än jag...). Jag har ngr år på mig att göra resursce   .


 
 
Marre

Marre

12 januari 2010 13:43

Du hinner ändra dig gällande BC.

http://marrenaas.blogg.se

 
tina

tina

12 januari 2010 15:34

..se där, redan påhoppad av sina vänner...
hahaha...

http://nixxa.bloggagratis.se

 
Katarina

Katarina

13 januari 2010 16:05

Du kan väl blanda ihop en ras själv. så du får den precis som du vill ha :)

http://lazyochzero.dinstudio.se

 
Kärran

Kärran

13 januari 2010 23:05

Fina bilder!

Hihi! Tur med bildbeviset annars hade jag icke trott dig. Tänk att hon gör det UTOMHUS!!! ;) :))))

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Miza

19 januari 2010 11:25

Vi hade ju himla kul sist vi träffades! Men vi ses säkert i Rättvik och då...
Du får säga till din mamma att hon bokar en biljett till Skåneland i sommar så att ni får se vårt nya fina hus. Och så kan vi leka på vår gräsmatta. Det hade väl varit toppen?
// Miza Mazarin, Prinsessa på Linnégatan och Resten av Världen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards