Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Dag 2 Nyårshoppet 2010

Av Tina - 4 januari 2010 20:47

Ännu en dag med en nöjd matte och en taggad Nixxa   

Vi hade ett individuellt hopplopp och ett hopplag och ett aglaglopp.

Första ind, hopploppet var en mycket trixig bana och jag undrade hur jag skulle ta mig runt först. Men efter att ha spekulerat banan när small körde så hade jag lite lättare då det blev dags med banvandringen för medium. Nixxa lyssnade så fint på mig igen och alla svårigheter löste vi galant tillsammans. Vid ett tillfälle vid en threddle efter en tunnel så fick vi inte till att hon sedan skulle hoppa över ett hinder också, men hon tog min dragning igen och ja var nöjd, jag skulle ha hjälpt henne med ett "Hoppkomando" också. Sen efter slutspurten efter en tunnel så sprang hon förbi näst sista och vi körde vidare in i mål - en nöjd Nixxa och en nöjd matte - hur nöjd kan man vara :o) tiden var också helt ok :o)   

På agilityloppet i lag så fick vi 10 fel, en vägran vid ett hinder och en vägran vid en tunnel, men än en gång fart och flyt och vi var ett team Nixxa o jag. Malin körde Zehera och Wilda och Zehera var berörd och kikade efter matte, men de tog sig runt med några fel. Wilda och Malin hade ett jättehärligt lopp och Wilda var taggad och vi slutade på 2:a placering av alla lag och vi fick oss vår första SM-pinne hahahah.... Det hade vi inte räknat med... men visst är vi glada över alla fina lopp :o)   

I hopploppet i lag gick Malin runt med några fel med Zehera och Nixxa och jag gjorde nog vårt bästa lopp och nollade oss - hoppas det sitter i till de två individuella i morn. Wilda och Malin fick en knepig start men sedan rullade loppet på kanon och 6-fotingarna kom på en 3:e placering   


I morn är det individuella och laglopp igen och schemat är smäckfullt. Men det flyter på kanonbra och jag hoppas att alla tävlanden är lika nöjda som de var i fjol - det är jag i alla fall - eller, jag är nog lite nöjdare i år för nu får vi vara med och tävla.

I morgom ska jag se till att få mina lopp filmade - jag glömmer bort att ta fram kameran. Hade verkligen velat se det ena loppet :o) Nu är det dags att sussa snart fast klockan bara är 21.30, men jag är mör i hela kroppen - vem ska ta hundarnas sista kissrunda phu   , det blir bara att klä på sig igen. Naya har börjat löpa, blöder idag första dagen, och hon blir extra kissig.

Nattinatti


 
 
Ingen bild

Linda

4 januari 2010 23:51

Jag läste resultatlistan och undrade om det blev någon SM-pinne. Grattis!
My Dog har inte dragit igång ännu för vår del, åker inte förrän på fredag någon gång.

 
Ingen bild

Marre

5 januari 2010 21:14

2 st SM pinnar! Inte dåligt! Haparanda nästa??

 
tina

tina

5 januari 2010 22:34

Hahaha :o) Tackotack :o)
Äsch vi låter de andra lagen få sina pinnar va, vi vill ju inte göra de allt för besvikna... hihihi...
Vilka taoppenroliga dagar vi haft, nu kör vi på den sista i morn!!! Men inga vovsar och starter för vår del - bara large :o)

http://nixxa.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards