Alla inlägg den 16 november 2008

Av Tina - 16 november 2008 13:01

I fredags kom min mamma och min syster ner och stannade över helgen. De visste att jag skulle på utställning så det var bara att haka på, på lördag.

Nayas första lilla inoff, utställning. Det var trångt, varmt och drygt att vara där. Jag är INGEN utställningsmänniska och kommen nog inte att ställa Naya inomhus mer utan kommer att vänta till våren. Guuuud va TRÅÅÅÅNGT och folk beter sig som om de ägde kvadratmetrar...... grrrr.....

I alla fall så var det 9 sheltisar totalt med bara två tikar i 4-6 mån och ingen hanvalp. Naya blev BIR med ett hp och sedan BIG 3, så visst var jag nöjd. Kritiken löd:

Feminin tik under utveckling. Bra uttryck. Öronen inte riktigt ännu på plats. Bra hals, ben, tassar och bakdelens vinklar. Rör sig väl från sidan.

Så jag är jättenöjd.

Alla fluffar och kammar och klipper och klipper och vi satt i cafeterian och fikade och Naya fick både wienerbrödssmulor och annat gott på sig vackra päls...hihi.....

Ja, ja visst passar jag bättre på agilitybanan och det är dit jag längtar mest. Men ändå är det kul att få sin lilla pärla bedömd.

Hon var såååå duktig i ringen jag var helt impad. Efter Nixxas debuter i ringen där hon ängslas runt och inte alls vill vara där hon förtillfället befinner sig, usch det är äcklingt tycker hon, så var detta en helt annan grej att gå in i ringen med Naya, hon var döcool. och stod som ett ljus när vi skulle stå hon satte sig inte en endaste gång ???? Wow !!!

Syrran filmade debuten och vi hoppas att den kommer in på sidan så småningom:o)


Ovido - Quiz & Flashcards