Direktlänk till inlägg 18 maj 2009

SÅ kuuuul!!!!!!!

Av Tina - 18 maj 2009 16:58

Har ju varit i en deppzoon med Nixxas ojämnhe och vår agility. Segt att det inte släpper och att hon tappar fokus. Vi har legat i lite hårdträning gällande hennes målbild efter varje hinder i princip. Att ta kontakt med matte innan vi kör vidare, kanske har det börjat ge resultat - för i helgen så gjorde hon två kanonfina lopp. Och jag är såpernöjd. Vi var 25hundardelar från ettan andra loppet och en deltagare från pinne i första. Men jag var så otroligt nöjd med loppen och vi hade ett fint samarbete på banan.

Det var en mycket speciell klass 1 agilitybana. Döda tunnelingångar och andra trixiga saker. Men hon körde bara på och jag lika så. Vad jag har börjat göra och då ja känner att v har bra lopp är när jag "skriker på henne". Jag manar på henne hela loppet, nästan skrämmer fart i henne käns detsom. När vi går i mål känner jag mig hes. Undrar om det ligger något i det. Jag tycker att det låter hemsnkt när förare VRÅLAR på sina jyckar, men med Nixxa så hinner hon inte tappa koncentrationen för hon hör ju inget annat än mattes vrålande... Ja, ja vi provar oss fram och än så länge så tänker jag nog fortsätta med peppandet och manandet på banan. Något Malin tog upp med mig i vintras var också att Nixxa kanske behöver ha mig nära på banan, att hon blir osäker om jag handlar henne för långt ifrån. Så under båda loppen plockade jag upp henne efter varenda tunnel, balanshinder och svängar, där man borde ha kunnat hitta bättre positioner för att inte behöva springa ihjäl sig, men så länge jag hinner med så är det bara för mig att kuta (och vråla). Slalom tog hon jättefint båda loppen och jag verkligen "vrålade" in henne i slalomet. Även i däcket fick jag "vråla" in henne då hon kom lite snett men det fixade hon till galant. Hon t.o.m sprang i mål före mig sista loppet och hittade ändå alla hinder på slutet. Där hon lätt hade kunnat springa förbi, vilket hon har gjort ngr tävlingar fast hon BORDE ha tagit hindren. Hade varit kul att ha filmat dessa två lopp och sett vad jag gjorde exakt.

Jaa det var en häftig lördag och jag är så nöjd med att nu ha 2 pinnar i agility. På torsdag bär det av till Kumla, jag är laddad och taggad. Men jag kanse borde lugna ner mig och vara lika omotiverad som jag var i helgen, jag var nog inte den mest roligaste person att ha med sig under dagen, negativ och pessimistisk... men det gav ju resultat. Kanske jag ska sitta själv i ett hörn i sommar hahahahah.

Ikväll är det egentligen träning i Vaxholm. Jag hade misat det och kommer bara att åk aupp och träna på klubben, Marre skulle göra oss sällskap, kanske vi blir ngr till.

Bild kommer senare - en fotgraf fotade härliga bilde på vovarna, han lovade att jag skulle få en :o)

 
 
Marre

Marre

18 maj 2009 22:52

Det är så kul att ditt jobb bär frukt!
Grattis i massor...
Kram

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Ingen bild

Marianne

18 maj 2009 23:13

Ett stort grattis till pinnen, håller tummarna för er i Kumla, kör järnet.

Kram

Marianne D
Marianne

 
Ingen bild

Linda

19 maj 2009 00:00

Hurra vad ni är bra!

 
Ingen bild

Marie

19 maj 2009 09:06

Grattis igen ;o) ta nu sista pinnen i Kumla, men känn INGEN press :o)

 
Ingen bild

Malin, Arwen & Eowyn

19 maj 2009 10:40

Hurra, ni är så DUKTIGA! Grattis!
Jätteroligt att träningen har givit resultat, du har ju kämpat så mycket. Det är kanon att du testar dig fram, analyserar och kör på med det som funkar bäst för er! :-)

Vi ses i Örebro
Kram

 
Kärran m jyckar 4

Kärran m jyckar 4

19 maj 2009 12:37

GRATTIS igen!
Kör nu järnet i Kumla. Jag håller tummarna för er! :)

PS. Medans du väntar på proffs-fotot, så kan du ju om du vill sno en bild (eller två) från vår hemsida. Om den duger det vill säga ;)DS :)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

sis

20 maj 2009 09:37

Super Grattis!!Sissen å nixxa.Gud vad du/ni ä duktiga å kämpar....Mallig som F-n Blir jag över er!!!!Kram i massor/Big Sis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards