Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Vågat slalom igen - Äntligen!!!!

Av Tina - 14 september 2009 22:37

Känns som en vinst att våga testa Naya på slalom igen...har inte kört på LÄNGE och länge är nog kanske 2 mån tror jag. Efter tennisbollen o ögat så har hon krypit till buren och undsättning när vi närmat oss div pinnar samt kampleksaker...Nu kastar jag enbart godispåse "efter" henne och gamig som hon är så köper hon det...

Jag provade i helgen att köra på fyra öppna porytar, började med två först och hon var mkt arbetvilllig. En fröjd för ögat...så där härlig som Naya kan vara - lite galen - har inte sett det på länge... Undrar om mina hundar blir mer taggad av att köra agility sällan. Nixxa klara med lätthet av bakombyten innan slalom, jag kan springa ifrån henne, ut från henne och lite ur som helst i slalom, dock inte mot henne då vänder hon - ja ja någon måtta på hur man ska ta ett slalom kan det ju vara. Hon ska slippa uppleva att matte möter henne i slalom  Tungan ute

Nixxa är också heltaggad då vi tränar.

Ivarje fall så klarade Naya 8 pinnar med helt stängda portar i dag Oskyldig. Jag är så glad att hennes rädsla släppt.  Ska faktiskt våga prova på klubben i morgon, ska dit och testa på fm.  Man e ju ledigFlört.

Tråkigt att inte ha några tävlingar kvar bara under hösten. De tävlingar som är kvar och på vårt DM går jag en A2-kurs, synd och tråkigt, men det ska självklart bli spännande att gå kurs. Runningen är ok på Naya, men stor skillnad när jag har ngn med mig då jag tränar och då jag är själv. Hon hoppade enormt ofta i helgen och hade dålig fart, det såg bättre ut när Malin stod och "belönade". Får se om jag behöver träna med våran nya fjärrstyrda godismaskin, då kasnke hennes fart ökar igen.

Ser fram emot onsdag och nästa kurstillfälle med Naya och Mailn.

 
 
Marre

Marre

15 september 2009 23:39

Härligt att slalomknuten har löst sig! Crozza kan inte slalom just nu!
Perra fixade de sista batterierna till maskinen i dag!

See you tomorrow!

http://marrenaas.blogg.se

 
Catherine

Catherine

19 september 2009 11:06

Hej kul att slalomet gett sig ;) Visst är det tråkigt att det ä slut på agilitytävlingarna.
Xanto tränar bara uppförande just nu, lilla skiten :(

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Ingen bild

Catherine

25 september 2009 11:02

Hej K2..hihi (A2)kursen är nu betalt till Knivsta 2000 kr. Se din mail!
Lycka till!

 
Marre

Marre

29 september 2009 21:58

Hörde att du blev "duvad" i helgen!

Hur gick det med vikten!

Vi kommer inte i morgon!
Crozza skall bekänna färg!... Hii..
Kram

http://marrenaas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards