Direktlänk till inlägg 26 november 2008

SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ !!!!!!!!!!!!!

Av Tina - 26 november 2008 13:12

Jag älskar snö :o) Och mina vovsar verkar också göra det :o)

Men nu ligger jag däckad hemma i sängen med en döförkylning och migrän.

Jag har i helgen varit på kurs med jobbet. Det var en utbildning i ICDP - Vägledande samspel, vilket jag ser fra emot att få mer av. Kursen gav nog oss det vi redan hade på ett vis, men steg två och tre hoppas jag kommer att ge mer kött på benen. Annars hade vi såklart roligt tillsammans alla tokiga lärare och all frididspersonal, skolpsykologer och sköterska och så vår underbara rektor såklart. På kvällen hade vi olika tävlingar såklart och inte undra på att barnen oi skolan hetsar upp sig och blir osams, Oj oj oj vad heta vi var på rätt och fel hahahah.... men roligt hade vi.... Och sjöng gjorde vi så det var nog tur att v var ute i skogen hahahah.....


Jaa, man passar såklart på att gå ut med sina vovsar när det är ljust fast men är däckad. De är bara att ta lite "knark" och så är det bra för en stund...men innan vi knatade ut i den härliga snön så somnade vi om till 10.30 Nixxa på mina fötter och Naya delade kudde med mig i HUSSES SÄNG, åååå nu måste jag ju bädda rent..... Jag skulle bara lägga mig och vänta på att tabletten skulle börja hjälpa mitt huvud men vi somnade... men såååå myyysigt vi hade det mina loppor till hundar och jag.

Jaa Naya lär nog bli en liten loppa hon. 5 månader gammal och väger 3.3kg, vet inte hur hög hon är...men hon är ändå världens gulligaste Naya. Tänk att se ut som en valp hela livet.... jag som tycker valp är jobbigt.... men tuuur att hon mognar till i huvet tack och lov, vilket hon redan har gjort, det är så skönt....

Lilla Nixapixa simmade igår och vi är uppe i 30 min nu. På torsdag nästa vecka ska vi på återbesök,,,, det är nog enormt pirrigt tror jag när jag väl kommer dit,, jag har nog förträngt den biten och vant mig att bara gå oc gå och gå i koppel, och göra åttor och bakombyten på fotbolsplanen i minut och parti..... Jag hoppas verkligen vi slipper en op.

Här är lite härliga bilder på tussarna.


 "Hallå, nu kommer vi " "Jag först", "Nej jag, flytta dig...." "Ååååå..."


"Blir det bra så här" :o) 

 "...eller så här?"


"Jaa, har man suttit still en stund så måste man få utlopp för sina agregationer genom att trycka ner Naya i snön.... det var ju hennes fel...."


 "Ok, ok jag ger mig. Jag stoppar väl ner huvet själv då. Nöjd?"


 "Så, skynda dig å knäpp då, innan hon kommer...snabba på...."


"Nepp, nu går i alla fall JAG in, du är så taskig"

"Men kom igen då, ja skoja ju ba..."

"Näpp"


Kramkram och ha en trevlig advent ALLA !!!!



 
 
Ingen bild

Malin, Arwen & Éowyn

26 november 2008 17:57

Oj oj, stackars dig som ligger nedbäddad :( Du får allt ta och krya på dig fort, för du ska väl med på lördag?!
Naya blir nog en liten plutt, precis som min Eowyn (för att vara large). Hon är strax 7 månader och väger 12,8 kg. Men du vet väl vad det heter?, liten och naggande go! :)

Kram

 
Marre

Marre

26 november 2008 21:52

Det heter liten men tuff!
Tror att Crozza väger mer än din lilla!
Friska på dig,,,
Kram

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Ingen bild

Tina

27 november 2008 10:41

Hahaha, jaa,,,, hon är både liten o naggande god när vi myyyyser, vilket hon gillar :o)...men kul att hon ävenär liten men tuff....
Tackitack, jaa, jag myser i soffan med de fyrbenta godingarna...

 
Ingen bild

Linda

27 november 2008 23:03

Åååh, vad jag är avis på er snö! Både Nova och Spice älskar snö, men vi bor troligtvis i helt fel landsända.

 
Ingen bild

siss

1 december 2008 09:54

Ååå vilka härliga SNÖÖÖ bilder!!
Här i dalarna ä det GRÖÖNT!!Kram

 
Ingen bild

//J,Mel

2 december 2008 12:11

hejsanhej, ska komma ihåg att maila över filmen från utställningen.. synd att jag inte kan ta bort min röst!! haha låter ju förj*vlig på film;) ses snart fis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards