Direktlänk till inlägg 4 april 2009

LOV LOV & VÅR VÅR

Av Tina - 4 april 2009 09:02

Härligt att ligga här på lördagmorgon med hundarna i sängen, en vid kudden och en vid fötterna. Husse sover så vi smyger riktigt bra. Och så fönstret på glänt, så inte dör han av lite hund :o)


Nu är det påsklov och det ska bli en härlig ledighet. Mina hjärnceller behöver koppla av. Och jag har redan planerata, med husse vad som behöver göras - och det kändes som han ville åka till jobbet direkt.

Men med lite goa räkor, lite rostade snittar och skumpa kommer man långt med. Jag har väl fjäskat förr hahahah!!! Men det var mycket VIKTIGT fjäsk då och det var ju för att få hem lilla underbara Naya till oss, fast det då var kroksvansen, tänk vilken tur att man går på magkänslan och tackar nej när det inte känns rätt. Tackar alla mina ag-polers för det. Det trodde varken jag eller husse om mig själv. Men hunden var ett sånt viktigt val då jag inte får så många fler hundar i mitt liv, ja om inte husse flyttar så klart, men det är nog tur att han bor kvar, hur skulle det annars se ut här hemma - ZOO ?!?!!

Ja, vad som behöver göras här under helgen främst är storstädning i badrum och i tvättstugan. Vårstäda tomten, allt som blåst in, skräp och annat tjafs. Och så en dustning i hela huset så klart men det viktigaste är att, om det nu inte är för blött på baksidan, att få upp en balans som vi ska träna running contacts på, efter kursen om 1½vecka. Och Nixxas två av - två på såklart. Jag hittade en rejäl bräda som jag släpade hem från skogen en kväll. Och så har vi två höga barpallar i trä som vi ska lägga balansen på. Sen behöver jag bara en upp och nerfart. Matta ska också  limmar/skruvas fast, så det blir nog en sväng till Ikea och köpa billiga dörrmattor till veckan.

Idag ska jag kanske jobba en sväng också, jag hann inte klart allt igår.  Men lite nagelvård ska ja i alla fall få idag oxå och i morn så är det sista valpagilityn för Naya. Malin är en så´n duktig instruktör och det är lika lärorikt varje tillfälle man har med henne. SYND att det är sista gånen. Men hela gänget som gått kursen samt några andra som har 08-bäbisar (vi har ju projekt-08) ska fortsätta att träffas för att träna och Mailn kunde vara en "flygande" hjälp sa hon - men vi kan alltid hjälpa varandra, det är så himla skönt. Man vill ju inte fråga Malin om ALLT jämt, hon måste få träna sitt och vara LEDIG från att vara hjälpreda åt oss alla :o) Men hon får nog skylla sig själv att hon är så duktig och att hon är så snäll som hjälper oss  :o)

Men jag försöker bara fråga då jag verkligen behöver.

Nixxa är tightare med mig nu och det är nog tack vare Malins tips om hur jag behöver stötta Nixxa på banan, och att det krävs mycket/ofta belöning så hon har en förväntan på oss. Jag kommer att få träna acceleration och löpning i sommar för att vi ska kunna ta oss runt banan om även jag ska vara tight med Nixxa.

Solen skiner, fåglarna kvittrar och husse snarkar... grrr ... där försvann morgonstund-har-guld-i-mun.

Nu har jag bestället ett utställningstält till sommarens, förhoppningsvis, alla tävliningar. Så nu slipper Marre ha hela min "klan" våldgästande hos sig då jag inte haft ngt eget.

Men jag måste säga att det faktiskt är mysigt att dela med någon, det kanske blir lite ensamt, eller vad säger du Marre :o)


Tror jag och vovsarna ska ta lite frukost nu.


Sen blir det träning av.....


 
 
Marre

Marre

4 april 2009 17:25

Tack för ett par underbara timmar.
Jag är nog lite splittrad till att du har köpt eget tält. Men vi kan kanske stå bredvid varandra och campa utanför tältet?
Syns i morgon!
Kram

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Ingen bild

Linda

5 april 2009 09:41

Även om det är trevligt att dela tält så är det väldigt skönt med något eget dessa långa dagar. Jag behöver i alla fall någonstans där jag kan gå undan en stund och bara vara jag.

Kan du vara snäll och maila dig så jag får din adress?
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards