Direktlänk till inlägg 7 april 2009

Vilka dagar

Av Tina - 7 april 2009 20:32

Vilka härliga dagar jag har på min ledighet - jag mår sååå gott.

Mickis, Nanny vovsarna och jag åkte först och handlade fika och sedan åkte vi tillklubben och bullade upp och tränade. Jag vil så gärna att Mickis ska vara med på hundungdoms km om 14dgr. Hon vill inte, hon vågar inte - men hon måste bara prova. Vi gjorde iordning en bana till henne med en massa framförbyten och tjafs och så gick hon banan, jag försökte hålla tyst och bara svara då hon hade fråor. GUD så duktig hon är..... När hon vågar köra på så är hon en begåvning ... Nixxa kör med henne så fint, lagomt tempo tror jag att Nixxa tycker för hon följer Mickis så fint. Felfritt toppenbra tjejer !!!


 Men vi började såklart med att fika först. Muffins, kakor och läsk mmmm.


Mickis avslutar sitt fina lopp med lite freestye med Nixxa :o) Så duktiga :o)


Passar på att ta lite bilder på de söta prinsessorna, inte världnes bästa kamera, men de fastnar i varje fall. Naya tycker fortfarande inte om när jag tar fram kameran, men när Nixxa accepterar så hakar Naya på.


Naya fick träna platten, vippen och hindersug :o) Nixxa fick träna följsamhet, gungan och platten ...


Ooops vad har hänt här då...så här får INTE mina hundar hålla på... strängt förbjudet att drälla på banan...och så fick jag det på bild...

Nixxa fick ett fnatt och Naya hakade på i rumpan...det blev så tokigt och jag bara skrattade så jag kunde inte säga till dem. Jag var så kissnödig och jag bara tjöt och vek ihop mig av skratt när de rejsade dessa kanske 30 sek...men, men nu är det slut med det. Malin, jag lovar att jag ska hålla mig till ordningen i fortsättningen...


När vi kom hem så somnade tjejerna gott, en upp-pallad som prinsessan på ärten ...

 ... och en vid mattes fötter...

 Men det var svårt att vara inne en sådan dag somd enna, så jag flyttade ut och de somna på terasse istället, och jag kunde jobba vidare :o)

I morn är det dags för träning med Marianne och Marre igen...


 
 
Ingen bild

Marre

7 april 2009 21:40

Mickis, så klart du skall tävla. Skön känsla och spöa mamma.
Jag lånade en bild från din blogg!
Syns i morgon!

 
Marie Å

Marie Å

8 april 2009 23:00

Åhhhh vad jag är avundsjuk på ditt påsklov!!!! Men gläds åt dig att du kan få hämta krafter :o). Vilken jättefin bild på alla tjejer ( med fyra ben) i ditt tidigare inlägg) mycket impomerande att alla satt så fint. Håller tummar och tår för din syster i finalen. Glad Påsk!
Kram

http://www.charlie-diva.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards