Direktlänk till inlägg 13 april 2009

Äntligen

Av Tina - 13 april 2009 12:43

Äntligen är det dags för måndagsträningarna. Sen har vi planerat in att träna med småttingarna projekt-08 åxå. Kul med ett sånt stort härligt gäng!!!

Jag väntar bara på att få åka iväg och släppa av Micis på bio för sen är det dags för småttingträning och sedan kvällsträning, vi får iof se om vi åker iväg till kvällen. Husse Hans har precis åkte in till sjukan då han känner av andningen och var lite svullen vid fotleden och kände sig trött och hängig, vilket tyder på ventrombos eller lungemoli...

Ja, ja då vet vi var alla är idag då. Micis bio, husse sjukan, matte klubben och grabbarna i sängen. Vilken galen situation.


Tältet jag köpte var en besvikelse i den bemärkelsen att det inte var ett sätta-upp-på-30s-tält. Men visst var det ett enkelt tält i sig, men jag kommer verkligen att behövar HJÄLP, väl uppsatt så såg det bra ut, så jag behåller det. Tänkte först skicka tillbaka det, de andra ligger på över 3000:-, kände att det var lite mycket just nu.

Naya och Nixxa har rykt ihop ngr ggr igen. Sista gången fick jag gå in och bryta, ingen av dem gav sig, denna gång vad et över ett ben, Naya vill ha alla ben själv - skithund - . Naya är den som ser mest opåverkad ut, Nixxa sneglar på Naya och undrar vad hon håller på med, undrar om det är maktskifte på gång ? Jag pushar Nixxa och berömmer när hon snäser åt Naya, Nixxa måste hålla i sin hierarkibit för självförtroendets skull.

Hon är så duktig och kaxig när vi är ute och går och ngt är läskigt kommer, som en lös terrier eller så. Då studsar hon och sprätter med bakbenen och skäller, hon ser jättefarlig ut för att vakta Naya, men det ska ju egentligen jag göra. Men kul att hon tar på sig ansvaret och är "stor".


Imorn är det klickerkurs på klubben för Fanny Gott, ska bli kul.

På fredag är det också kurs med henne och då gällande running contacts som jag tänker ha på Naya, det ska bli spännande. Vi är tre "gröna" hundar som är med Lilla Vieau, Steffo och Naya.


I helgen har jag äntligen fått ner portar i backen inför slalomträning och så har jag skruvat på mattor på en balansbräda. Hemma-pul, men kommer nog att fylla sitt syfte ändå.

Vi har även bestämt att ta bort alla hallonbuskar, vinbär och plana ut vid kortsidan på tomten, så det kommer att bli en riktigt fin agilityträningsplats.

Men det kommer väl att bli klart till nästa sommar. Hallonhäckar är inte roliga att få bort.

Vi skulle egentligen åka och handla virke till kjolen på terassen idag, men då blev det sjukhuset istället. Och nästa helg har vi farmor, phu!!! hos oss. Men även Peter och Roberta från London kommer, DET ska bli kul i alla fall. Men jag hoppas fortfarande på att Micis vill ställa upp på ungdoms-KM, men det ser mörkt ut :o( Men hoppas att hon vill så småningom... jag var också pirrig i början  tills jag insåg att jag måste övervinna tävlingsrädslan.

 
 
Ingen bild

Marre

13 april 2009 23:34

Känner igen situationen!
Yazza är som en krokodil just nu!!
trorattd et är mycket löp på gång! Men Zehera behöver stötting!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards