Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

Skutskär

Av Tina - 6 juli 2009 13:48

Det har varit en helt superbra helg i Skutskär. Tack alla klubbkompisar som gör att det alltid är lika trevligt att umgås med ER :o)

 


Vi bodde härligt vid Dalälvens kant och vi grillade och babblade varje kväll. Tog härliga promenadturer efter älven och vi var mellan 15-20 hundar vid promenaderna - så härligt att se att så många lösa vovsingar mår så avslappnat och bekvämt med varandra. Visst har vi några poliser men det är inte så många som gör så stort väsen av sig gällande det Hihihi.

Det var en lyckad helg för Marre som placerade sig fint med Yazza i två lopp. Yazza var verkligen laddad - och Marre kunde bara köra på, såg så härligt ut. Bra jobbat Marre :o) Daniel har äntligen kommit upp i tvåan med Ellen i agility och han debuterade med Tess, såg toppen ut Grattis :o)

Nixxa och jag hade bra samarbete på banan, hon verkar börja fatta vad agility går ut på. Men det är ju att hitta det som passar oss - och det är att mana, hetsa och "skälla" lite på henne, det triggas hon igång på. Men det låter illa tycker jag själv, tur att det inte delas ut stilpoäng :o)

Nixxa och jag kom 2:a och tog vår första hopp-pinne i 2:an, dagen efter borde vi ha tagit ytterligare en pinne i hopp 2, men Nixxa kom för nära mig och touchade mig på benet och vi fick då 5 fel, det sved, då jag trodde att vi nollade :o( Men det loppet var en rolig och flytig bana med mycket staket och trckel, men vad går jag då och gör....jo, glömmer banan, skulle vi in eller ut här???? - men vi fixade det till slut, dock touchen.  I agility hade vi ett fint lopp men Nixxa fick en "nixxa-fix-idé" och lullade iväg lite innan slalom efter en skarp kurva efter vippen, och då traskade hon förbi slalomet, men förövrigt kändes även det loppet bra. Sista agilityloppet i söndags kändes det som om jag inte hade en suck på upploppet och jag var rätt lugn innan start mot för de andra starterna. Jag skulle absolut tappa henne och hon skulle inte svänga då hon skulle låsa på sista hindret hade jag redan sett framför mig. Men ve och fasa den som ger sig. Vi gav järnet under loppet och jag blev nog lite smått hysterisk ett tag och jag gapade på, men blev några sek lite lugnare och skrek inte förrän det tredje sista hindret  och då SKREK jag och  HON LYSSNADE och hon svängde, jag blev lite paff, och vi tog de tre sista hindren och sedan i mål, Vi var två ekipage som nollade och Nixxa hade 35.05 med reftid 48 och tvåan var ½ s efter oss. Det var grymt häftigt och därmed plockade vi vår sista agilitypinne i 1:an. Nu är vi i 2:an i både hopp och ag. COOLT!!!!

Självklart firade vi med skumpa och godis även när vi kom hem till Skärgårdsstad,  visst är hon bra när hon är bra lilla Nixxa :o) 

 
 
Marre

Marre

6 juli 2009 16:51

Oj vad seg jag är idag!
Allt går med snigelfart.
Härligt att se dig och Nixxa på planen.
Tack för gott sällskap.

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Kärran m jyckar 4

Kärran m jyckar 4

7 juli 2009 00:06

JÄTTE-GRATTIS till uppflyttningen till 2:an!!!

Glada svansviftningar

PS. Du låter inte alls illa på banan. Bara taggad! DS

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Marianne D

7 juli 2009 23:07

Stort grattis till loppen i Skutskär, ni är superduktiga - det är inga flaxande händer där inte - ser verkligen jättebra ut. Kul att du funnit ett sätt att handla Nixxa, speciellt grattis till uppflyttningen och att du vann ett av loppen.

Tack för trevligt och roligt sällskap -det är minst lika trevligt på kvällarna som på tävlingarna - vilket underbart gäng. Fina bilder du tagit.

Själv åker jag på sheltieläger i morgon, ska bli roligt att prova på fårvallning med Bessie. Vi syns på sommarcupen den 15 juli.

Kram

Marianne och "sheltiemaffian"

 
Ingen bild

sis dalarna

8 juli 2009 11:31

Super Duper GRATTIS!!!!!!NI ä SÅÅÅÅ DUKTIGA!!!Jonte å jag har hård pluggat ti EU-Moppe kortet,som han ska ha prov på Onsdag.HAN Kan ALLT,som ett rinnande vatten.Kram!!:)

 
Catherine

Catherine

8 juli 2009 12:25

Grattis till pinner, va härligt att ni är i tvåan i båda hopp o Ag. Du låter inte alls illa, ni ser jätteteamade ut du och söta Nixxa. kram

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards