Direktlänk till inlägg 22 juli 2009

Dagarna flyger iväg och ångesten närmar sig ...

Av Tina - 22 juli 2009 22:37

... så vad kan man göra för att inte tappa greppet? Bara gilla läget :o)

Jag har haft alla mina syskon (förutom storesyrran), husses dotter och min kära mamma på besök och dagarna flyger fram. Mamma och husses dotter Marie är forfarande kvar. Vi har hunnit med Grönan, Täbycentrum, Gamla stan och gud vet allt och jag har t.o.m varit ute i Stockholmsstad helt själv med Dalafolket - jag är impad av mig själv och jag tackar att jag hade "gudrun" som styrde mig då jag följde stadstrafiken - det var bara en bil som ansåg att jag borde flytta mig från vägbanan.

Jag har haft ågren för vovsarna och de har verkligen överskottsenergi. Nixxa och Naya är halvgalna och kämpar för mattes uppmärksamhet.

Igårm var vi ut och tränade slalom påtomten, första gången efter jag börjat kursen för Malin - och Naya var verkligen arbetsvillig. Nixxa var inne men skällde hysteriskt så hon visste vad vi höll på med. Även idag så tog vi en sväng slalom och Naya var verkligen taggad och het.

Fick ngt fel på datorn och sista delen av inlägget försvann - kul med datorer - I alla fall så funkar det riktigt bra nu så skönt. Sist vi tränade så sulade jag en tennisboll rakt i ögat på Naya då jag kastade belöningen efter hon tagit slalomet. Hon skrek till och blev så skraj - hon sprang iväg mot sin bur och ville inte alls ha med mig att göra. Vi avbröt och gjorde efter en stund lite annat men hon var livrädd för mig - kröp upp i knät på Marre - och ville inte riktigt veta av sin matte - jobbigt :o(

Hon fick som tur ingen blödning utan blinkade bara mycket och blev lite tårig i höger öga. Nästa dag åkte ja och köpte en ny leksak och grisknorrar och åkte upp till klubben och satt och vovsarna låg och gnagade på grisknorrarna där det hände, sen åkte vi hem. Hon var dock lite reserverad då vi körde på lördag med Marre, Crozza och Yazza på klubben igen. Men det var skönt att hon kunde köra hemma och vara TAGGAD.

Nixxa har cirkelarbetat och hon är ivrig och vill mer. Kanske det är bra att inte träna utan ha uppehåll från agility en vecka ibland. Tydligen på Nixxa och Naya verkar det vara en morot.

Nu drar vi vidare i morgon

 
 
Marre

Marre

22 juli 2009 22:57

Du överlever?

Vi saknar våra träningskompisar!!!

Kram

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Ingen bild

Linda

27 juli 2009 10:58

Här är en till som har rejäl ångest. Jag vill VERKLIGEN inte börja jobba igen. och vad har jag åstadkommit under semestern? Inte ett dugg, bara latat mig. Kan du fatta att enda gången jag varit på stranden i sommar är när vi var hos er? Pinsamt! Ses till helgen. Supertack för all hjälp att hitta boende.

 
Kärran m jyckar 4

Kärran m jyckar 4

27 juli 2009 12:29

Haha! Va e re för mes-hund du har?!!
Jag som trodde Naya var en riktig tuffing! Skaffa en dum spaniel som jag har istället, som inte fattar nånting! De tål en matte som inte kan kasta åt rätt håll med belöningsbollen! *s*

Skämt åsido, hoppas Naya snart glömmer bort "den lilla incidenten".

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Marre

Marre

28 juli 2009 13:46

Haha,,,
Du får ge dig ut i skogen,,,

Syns i kväll!

Kram

http://www.marrenaas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards