Direktlänk till inlägg 28 juli 2009

Datahaveri o Londontrip

Av Tina - 28 juli 2009 14:48

Datorer är bra när de fungerar...... annars är de lika värdelösa som en bil som inte funkar....

Innan vi drog till London så pajade min laptop - kolsvart - inget hände..ö

som tur var kom jag på dagen innan jag for att jag hade min jobbdator hemma och husse kunde lägga in min outlook i den, men den var ju tom- tommare-tommast på adresser, så er jag får mail av kan jag alltså svara annars inte, om jag inte hittar er någonstans såklart, vilket jag har gjort hos några :o)


Det var härligt i London, vädret helt ok för shopping och pubsittningar. Vi strosade och hittade en mysig pub och så strosade vi och så hittade vi en mysig pub, så höll vi på under fredag och lördag.

Hotellrummet var så mysigt att vi bestämde oss för att gå ner och köpa en kall skumpa, när vi hade checkat in på fredag, och en grillad kyckling och äta den på hotellrummet ute på den privata terassen till rummet. Just när vi skålade för våra 18 år tillsammans, samt 11 gifta år, så öppnade sig himlen och det började åska o spöregna - ja, ja, där fick man för att man ville utnyttja hotellrummets faciliteteter vilket man annars aldrig gör, man bara sover där.

Det var kul att träffa släktingarna och se deras fina hus på lördag och vi grillade, drack pimms och skumpa och pratade oavbrutet som vi oftast gör när vi ses. Men nu har de två små barn som tar mycket tid och energi så vi får passa på då de lagt sig.

Måndagen gick till att resa-hela dagen - vi åkte från deras hus kl.9.00 och kom hem till vår egen dörr kl. 19.00 phu, det var en lååång trip hem.

Jag är inte speciellt nojig då jag flyger, men vi hade sett en film med Tom Hanks och en flygkrasch dagarna innan vi for så jag var rätt nojjig + att Micaela klängde på mig i 3 dgr innan vi skulle åka och grät och grät, vilket hon aldrig gjort förut så det var lite drygt så att säga.

Skönt att vara hemma igen.

Å jag har längtat efter hundarna såååå mkt. 3 nätter är verkligen nog att vara ifrån dem. De blev som galna när vi kom hem - de pussade och slingrade sig och ville bara vara nära, nära - Nixxa sjöng (vilket hon alltid gör då hon blir mkt glad) och Naya gnagade på fingrar och händer och kryper under en då man står på huk. Sååå mysigt det är att komma hem :o)


Har nyss varit och tränat i spöregn och Naya valde att lämna banan och gick in i boden med tak över huvudet och låtsades vara osynlig...grrr.... sa matte då. Så jag tog ut Nixxa istället och körde, hon var taggad - härligt taggad. Jag satte fast Nixxa efter några övningar och hämtade Naya med lite kokt korv istället för leksak och nu blev det mer fart på henne. Så det var skönt att kunna avsluta i regn med en sprallig och studsig Naya, hon MÅSTE gilla agility även i regn. Sen körde jag en inkallning över hela planen på båda och de rejsade som pilar - men Nixxa är snabbast då hon tar i...Nayas ben är lite korta :o)

Ikväll har Naya o jag sista slalomkursen för Malin, hoppas vi kommer vidare.

I morgon har vi lite poolparty med några i agilitygänget, hoppas vädret blir bra - men VARFÖR är det inte 25-28`C för?   Vi hoppas att regnet håller sig borta i varje fall. De vikingar som vill kan ju bada, själv så föredrar jag en bubbelpool, vet inte varför det blev en stor pool när varken jag eller husse gillar kallt vatten, men älskar bubbel och varmt vatten :o) ..lustigt..... :o)


 
 
Katarina

Katarina

3 augusti 2009 10:43

Skulle nog gått och ställt mig i förrådet med jyckarna om det regnade, här ska inte gillas regn! :)

http://lazyochzer.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards