Direktlänk till inlägg 3 augusti 2009

Härlig tävlingshelg

Av Tina - 3 augusti 2009 11:12

...men idag är jag mööör i kroppen och huvudet är inte riktigt ok ännu, jag kom hem med migrän igår - drygt.

Men helgen var en toppenhelg med mycket skratt och gott sällskap som vanligt med alla i detta gäng på klubben.

Vi hade klass 1 i lördags och klass 2 och lag i söndags - allt flöt på fint med ett litet uppehåll för världens regnskur i går. Men sen blev det varmt och soligt - konstigt väder har det varit i helgen iaf.

Tävlingsmässigt så är jag rätt nöjd med Nixxa, men även besviken - man vill ju att det ska gå tiptop...men, men. I lagloppet så hoppade hon balansen - har väl aldrig hänt tidigare men gick förövrigt rätt bra och i hopplag tror jag att vi nollade, eller kanske inte - men vi tog oss runt iaf. I individuella agilityloppet så tog hon inte slalomingången, vilket var förvånande då de har suttit så fint så länge nu då hon har hållt så bra, så där blev jag lite förvånad och jag jobbade verkligen och "röt SLALOM" åt henne som jag brukar, hastigheten var inte så himla hög, hon har tagit slalomingångar förut i den farten. Kanske jag inte hjälpte henne tillräckligt i alla fall ??? Men jag struntande verkligen i den missen för jag var så HIMLA nöjd med loppet i sig, då jag trodde att vi skulle diska oss redan i starten, då banan var en mycket trixig klass 2 bana med många fällor, så det var en seger att ro oss i land med 5 fel.

 I idividuella hopploppet så kändes banan rätt okomplicerad, om man ska jämföra med ag-banan. Och vi körde på fint och var felfria till näst sista hindret där Nixxa går UNDER istället för att hoppa över - vojnevojne - det är heller aldrig något som har hänt tidigare -  ja ja, vad är en missad pinne i hopp2.... om inte alldelses, alldeles..............................

Ja, vi kom 3:a i det loppet och fick en fin kylväska - vi har ju så fina priser, såklart man vill upp på pallen på hemmaplan. Men det är ju skilland på placering och placering :o)

Mina uppfödare från Skåneland var upp och hämtade en helt underbar liten sheltiräka - så sockersöt hon var. De passade på att tävla i lag då de ändå var här uppe och vi hade Magnus som domare. Då Magnus knä inte är som det ska så fick jag köra hans hund Luna. Så kul det är att köra en ruttad hund. Luna kunde iof vara lite som hon kände ibland fick jag info om innan loppet - men idag hade hon en bra dag och det var superkul att köra henne. Första loppet var lite vingligt kände jag men vi tog oss felfritt i mål och laget vann klassen. I agklassen tog hon inte nerfarten på balansen vilket jag inte märkte så där fick hon en 5:a, men laget hamnade på 2:a plats och är nu klara för SMlag 2010. Kulkul.

Inga bilder blev tagna  men på andras bloggar finns det lite smått o gott samt på ÖBKagility här i länken nedan.


Solen strålar och jag har 10dgr kvar på semstern. Jag ska hinna tävla sommarcupen 2ggr, åka upp till Dalarna och umgås med släkten och tävla i två dgr och så ska jag hinna längta efter att få börja jobba igen för jags ka bara jobba 80% så jag kommer att ha en skön höst ändå hoppas jag på.



 


 
 
Marre

Marre

3 augusti 2009 13:09

Solen skiner, jag jobbar...
Du gjorde riktigt bra lopp igår.
Såg att ajg missar de två gångerna som är kvar på sommarcupen.

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Ingen bild

Linda

3 augusti 2009 20:01

Supertack för att du körde Luna så proffsigt, med SM-pinnar och allt! Har ni bestämt när ni ska komma ner till Skåne?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards