Direktlänk till inlägg 12 augusti 2009

Känns toppenkul

Av Tina - 12 augusti 2009 09:48

Igår kväll var vi till Knivsta på en kvällstävling och kammade hem vinsten i agility. Dock så tryckte jag henne så hon gick förbi slalom men vi hade snabbaste tiden med 5 fel och det gav oss en liten vinst, hihi.

Då vi hade fått våra 5 fel så kände jag att jag ville utmana henne lite, vilket gjorde att jag släppte henne längre ifrån mig, jag låg inte så nära som hon alltid har behövt att jag gör. Hon följde sååååå bra och jag tror även att hon ökade farten på det viset då hon fick lite utrymme. Hon läste mina bakombyten fast en sugande tunnel låg i sikte, hon var så säker på alla hinder - vilken fröjd agility kan vara :o)

I hopp gjorde vi även här ett härligt lopp, allt flöt på och tiden var ok. Fjärde sista hindret hjälpte jag henne inte ut, utan hon läste min kropp och vek av för tidigt och vi fick en vägran. Men även här, vilken känsla det är att köra när det flyter på... och hade vi tagit pinne i hoppen så hade vi varit i trean nu och jag som har anmält till 2:or varje helg nu under september, så jag kan gott ligga här och nöta lite. Vi har ju lite att jobba med. Hoppas att flytet håller i sig och att jag kan utmana henne mer och mer för varje vecka som går.

Min lilla skruttiga Nixxa, hon var så taggad av sitt kycklingben som hon får gnaga på  när vi gått i mål så hon tog en bit av min tumme igår :o) Men vad gör det efter lopp som man är så nöjd med, jag har ju en till.

Naya var också på hugget igår. Jag körde däcket och lite tighta svängar vid framhoppningen. Sen kampade vi länge vid sidan av banan med fullt av hundar omkring hon riktigt tuggade på kampen (kopplet) och hon kändes inte det minsta fjossig. Skönt - jag vill ju ha tillbaka min lilla tiger :o)

Ikväll är det sista sommarcupen, hoppas vi slipper regn och rusk. I morn 8.30 är det arbete igen - har inte varit där på VÄLDIGT länge så nu är det dags att ta tjuren vid hornen och köra på igen. Min examination i specialpedagogik ska också bli klar här nu i september - skönt att dessa 2 åren har gått så fort då jag pluggat ---- men var tar tiden vägen ????

Men tiden går väl fort då man har roligt :o) Det har varit mycket att läsa men enormt matnyttigt och intressant, nu hoppas jag förkovra mig i litteraturen mer på djupet, det är ju så himla spännande.

 
 
Catherine

Catherine

12 augusti 2009 14:24

Jöss va ni är duktiga du och Nixxa *L*.. Det låter så superkul när du berättar och vilka spännande lopp ni är med om, tror aldrig vi kommer dit jag och Maja och nu är hon skadad också.. :( Kram

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Catherine

Catherine

13 augusti 2009 08:35

JÄTTEGRATTIS TILL SEGER PÅ SOMMARCUPEN..!!!!!!!! Det är ni väl värda du och Nixxa Pixxa.. ;)))))

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Ingen bild

Marre

13 augusti 2009 20:47

Grattis tjejer till bra resultat!

Kram

 
Ingen bild

Marre

20 augusti 2009 22:24

Svampen var god!

 
Petra

Petra

1 september 2009 10:49

Grattis till alla framgångar ni har haft nu i sommar!
Kolla in min blogg den 31 augusti... :-)
Ha det bra!

http://www.petrasbc.inc.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards