Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

Nu är det vinter!!!!

Av Tina - 13 oktober 2009 12:00

Oj, vad tiden rusar iväg och man hinner inte blogga nu för tiden - eller så väljer jag nog att inte var ainne lika mkt på bloggen - tidstjuv som den är - men så himla roligt att läsa runt hos andra är det ju :o)

Det har hänt en massa saker. En av sakerna är att jag förförra helgen och denna helg var på Agilityinstruktörsutbildning A2 i Knivsta. Det har varit helt suverän bra helger vi haft. Gruppen med 7 deltagare och Camilla Brundin som kursledare. Det har varit mycket lärorikt och en hel del skratt.

Det är så nyttigt att prova att leda medan andra tittar på - för det är nog det värsta man kan utsätta sig för, vilket det var många av oss som kände. Man måste bara utsätta sig så att man lär sig. Sen att man har en hel del kvar att lära är ju bara att jobba vidare med. Vi hade bra diskussioner och Camilla är ju suveränt duktig att leda och berätta och prata agility. EN sak som jag bara måste prova mer är ..... vågar jag säga det ...... något man inte gör i Upplands Väsby och ngt man inte gör på ÖBK..... blinbyten. Det kändes riktigt häftigt och jag måste bara testa om det är ngt för Nixxa och mig. Eller kasnke t.o.m Naya och mig. Vi har vinter på oss att träna in dem :o) SK abli spännande.... men blir man lite hackad på kasnke.... då får jag ringa Charlotte från Uppl, Väsby så vi får stötta varandra, Hahaha!!!

Vi har hunnit ha DM och KM på klubben men jag misade då jag var på utbildningen. Men, men vi kommer igen nästa höst :o)


En bild på Nixxa när hon gnager på Immze...


Det känns bra att haft grund1 - kursen och det är ett härligt gäng jag har att kursa. Det känns extra bra för det är verkligen från grunden, ingen har kört agility någonsin tidigare, så man får tänka mycket på att vara grundlig och förklara varför. Vi har bara två tillfällen kvar och de frågar redan efter grund 2 i vår med mig - det känns riktigt bra :o) Ett gott betyg och en välbehövlig kick till att man är på rätt väg med deltagarna. Men det är ändå som i skolans värld, man känner inte att man riktigt räcker till alltid. Lite konflikter har det också varit, mellan två deltagare, men vad lärorikt. Tur jag har Yvonne att bolla idéer med - stackars henen fick ett lååååångts amtal från mig när hon var somsjukast. Men hon ställer alltid upp i vått och tort vår Yvonne :o) Vilken pärla hon är.

Det är TISDAG idag och jag njuter av mi ledighet. En långpomenad har jag och hundarna haft och jag funderar på att åka upp en sväng och träna lite också. Sen blir det att dra till Täby, efyter snöfallet i morse så insåg Mickis att hon inte hade ngn vinterjacka o vinterskor och Jonte kom hem med blöta strumpor då han hade hål i sulan - shopping,shoppingGuld i mun

I kväll är det sedan gymnasieinfo för Jonte, min lillakille är verkligen stor snart - hanär ju faktiskt lika lång som morsan snart... Han har det tungt i skolan med "fel" kamrater och ngr mkt knasiga lärare. Vi ska ha möte med rektor och dem i nästa vecka - mamma Tina ä rladdad, stackars dem... men jag ä rinte nådig när det gäller mina barn i dagens läge. Jag har alldeles för länge alltid vänt och vridit och analyserat ochinte bara LYSSNAT på våar egna barn. Nu måste vi konfrontera på ett klokt men RAKT sätt.

Med Christophers mentor på gymnasiet hade vi möte med i förra veckan, tillsammans med studierektorn - en häftigtjej. Jag trodde hon hamnat fel, hur häftig som helst. Den lmentorn var i alla fall mkt osmidig och killarna hade sååååå tråkig attityd till läraren. Som de tuggade här hemma (vi fick även själv uppleva hur klumpig och osmidig och maktbegärlig mentorn var under några få ggr vi pratade med honom på telefon). Men då måste man som lärare titta på sitt eget förhållningsätt också och inte bara skylla på eleverna. Jag berättade hur vi kände det och hur det uppdagas hemma. Och nu har de en mycket bättre attityd och jag tror att mentorn också kasnke fick upp ögonen för grabbarna i Crilles klass på ett annat sätt. BEMÖTANDE ÄR SÅ J-V VIKTIGT.

Men usch vilken tung energi det tar som mamma att hela tiden behöva kämpa för att barnen sina ska VILJA gå till skolan.... Varför kan det inte bara vara lättare Gråter   men, men vi lär oss nog alla ngt av det i slutändan tror jag.


Nu ska jag nog ta lite mer kaffe och lite mer schweizernöt mmmmmmKyss tur man kan trösta sig med lite godis :o)

 
 
Katarina

Katarina

13 oktober 2009 13:05

Scweizernöt är bra, det är ju så fruktansvärt tungt när ens barn har det jobbigt! Man får pussa och krama på dom och visa att det iaf finns någon som "står på deras sida"! :)

http://lazyochzero.dinstudio.se

 
Ingen bild

Linda

13 oktober 2009 23:40

Gör ni verkligen inte blinbyten där uppe??? Hur sjutton klarar ni er? Här lär vi ut både blinbyten och Jaakos så det skvätter.
Nästa vecka styr jag kosan mot er lilla håla, dags för Nova att träffa Zeke. Antar att det är vinterdäck som gäller?

 
Marie

Marie

15 oktober 2009 22:19

Hej Tina
Länge sen vi såg ... :o( åhhh det är verkligen inte kul med barn vs kamrater vs skola. Har 2 bröder som får ha duvningar med både barn o skola. Gör ont att bara höra dom .Ibland är jag inte helt besviken över att bara ha 4-beningar. >Hoppas det löser sig för er :o)
Kram.. ses snart :o)
Marie

http://www.charlie-diva.se

 
Petra

Petra

21 oktober 2009 01:08

Håller på att uppdatera min hemsidas länkar och hoppas att det är ok att jag lägge rin din blogg?!

T.o.m jag har testat blindbyten på träning och de funkar! :-o

http://petrasbc.inc.se

 
Ylva o Saga o India

Ylva o Saga o India

24 oktober 2009 14:03

Hej Tina! Nu hittade jag din blogg...Vad kul att kunna följa dig och dina vovvar. Vi syns!

http://www,freewebs.com/sagaindia

 
Catherine

Catherine

27 oktober 2009 10:30

Inte lätt med barnen, själv har jag en tonåring som är ja som tonåringar är, ARGA jämt! Hörde just från några andra mammor om en knarkhärva i Berga och frön från plantor som ungarna äter och blir helt galna av det, tar det liksom aldrig slut !!!! Skönt att vi kan gömma oss i hundträningen och glömma bort dessa bekymmer ..Ses på träning :)

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards