Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Tina - 19 mars 2009 18:25

Såå lärorikt och roligt och entusiasmerande det är att gå kurs. Och framförallt när man går för Malin Tångring. Vi är så glada i gänget att vi har henne.

Valpagilityn som vi går nu, Naya och jag, är så rolig och vi tränar mycket kontakt och hundarnas kroppskontroll. Vad roligt det är. Naya var helt slut när vi kom hem, det brukar inte hon vara. Självklart åker Nixxa på att få göra liknande saker när vi kommer hem, och hon tycker att det är så skitkul hon med.

I måndags var Malin T och jag på en fortbildning, på Nacka BK för ag instruktörer, som handlade om torrhandling. Den gav mig massor och jag känner att jag verkligen måste passa på att gå på fortbildningar för jag är så harig att hålla i kurser. Jag bli så fruktansvärt osäker och det är så jobbigt. Jag vill ju kunna lära kursdeltagarna något. Men jag måste nog hålla i fler kurser så jag blir varm i kläderna. Sen har jag haft turen att få ha kurs med Yvonne, och då kan jag luta mig mot henne och henne kloka tankar....

Dags att så småningom ta tjuren vid hornen.

 Lite bilder från i fjol. Nixxa leksugen :o)


Men denna vår så är det Naya och Nixxa som ska få all min uppmärksamhet och så mina kära barn såklart. Ev ska Jonte byta skola, vi ska besöka Frejaskolan i nästa vecka och Micaela som har fått diagnosen dyslexi som vi kämpar med och hon är så superduktig, så det är lite att göra här hemma och jag VILL orka med allt. Men att jag ska gå ner i tid till hösten har jag äntligen bestämt mig för, och det har lättat sinnet enormt. Men skulle jag bli uppsagd pga övertalighet i kommunen så skulle jag inte bli ledsen hahaha! men den risken är väl minimal denna sväng.

 Här har vi köpt lite ny afirrar till Mickis akvarie. Nixxa i knät, vi hade nog parkerat :o)


I morgon ska vi till Dalarna, Syster Malin, Immzes matte fyller hela 40, så det blir lite fest. Ska bli kul för jag vet hur tokigt, galet och skrattigt det kommer att bli. Mend et är bara jag och Jonte och de fyrbenta vännerna som åker. Crille har slutkvalmatch på söndagmorgon och jag har valpagilitykurs på em, så det blir att åka hem i tid. Det är så himla spännande med hockeyn för de ligger etta i slutkvalspelet och kan bli uppflyttade till div 1. Det har väl aldrig hänt Österåkers hockey :o)


Ja, då var det dags att åka på match igen, Eskilstuna, vi slog dem med 3-4 borta i förrgår, så de är väl revanchsugna.

N och N har haft en härlig eftermiddag med sin matte is ol och blåst. Promenix i skog och mark och så träning på asfalten, det enda stället som var någorlunda tort. Vi tränade att inte göra bakombyten om jag inte skär linjen, Nixxa = MVG och Naya IG - hon snurrar bara jag blinkar åt ett håll,,,hmm blir ngt att jobba med.... ngr gånger så fattade hon, men bara   1 av 10 ggr. SNART ÄR VÅREN HÄR ! Jag köpte lite minipåskisar och ska göra en grupp, då känns det att det är VÅR!!!


En liten dålig men charmig blid av underbara Gizmo och Sassie. Gizmo har alltid varit som en liten hund, här väluppfostrat på toan.

Idag är de båda i himlen, men tur att de har varandra.



 Detta vet jag att Nixxa längtar efter :o) Det gör nog vi alla :o)


Ovido - Quiz & Flashcards