Alla inlägg den 22 juli 2008

Av Tina - 22 juli 2008 16:52

Kan man bli tokig på bloggar ibland, skulle lägga in en bild och letar efter en och vad händer med två miljoner ord jag har skrivit om helgen, Javisst det inlägget försvann........ grrrrrrrrrrrrrrr....

Hoppas jag orkar refererna allt igen....


I alla fall så har Nixxa och jag haft en helt häftig helg. Poletten har trillat ner och hon har varit hur taggad som helst och jag har jobbat som en dåre på banan. Snacka om att det ger utdelning :o)

Jag var helspänd över att min uppfödare skulle dömma två av mina lopp. Hon verkligen älskar dem. Hon känner vittring av Linda och Magnus på långa vägar och blir som galen av att se dem...... det är så härligt att se att hon kommer ihåg dem och gillar dem så skarpt, måste kännas härligt för en uppfödare...

Ändå så hade de varit hemma hos oss i ngr dagar och hälsat på och kamperat på tomten. De kom i söndags och Linda följde sedan med då vi tittade på valpen och sedan satt vi och snacka som vanligt, men otroligt nog höll vi oss rätt bra i tiden.....  ovanligt när vi ses :o) det brukar bli SENT,,, men vi tjottrar om så mycket så jag förstår att tiden försvinner..hihihi...

I alla fall så trodde jag inte att Nixxa skulle bry sig så mycket om Magnus på banan... MEN vad händer i agilityloppet??? Nixxa kollar såklart in domaren från balansen och vem är det hon ser..... men... eller hur det är ju MIN Magnus-tänker hon- och bara flyger av balansen och rusar fram och ålar sig som en galning och undrar om inte han ska med och rejsa med oss på banan, hon kommer tillbaka och vi kan slutföra loppet, med 10 fel... hon hade ändå fart och lyssnade på mina signaler förövrigt.....

Men innan agilityloppet på torsdag hade vi ett hopplopp i klass 1. Jag var lagomt nervös och Nixxa var taggad, vi gjorde ett kanonlopp och landade på 3:e plats av 104 ekipage på 34,37s och idealtid 43s. Sååå superhäftigt att stå på PRISPALLEN på kvällen..... DET VAR HÄFTIGT!!!! Vi tog även då vår andra pinne i hopp 1.

På fredag så kom vi 1:a av 93 ekipage Tjohoooooo!!!! VI kom ETTA, vi VANN !!!!!    Med tiden 29.47 och idealtiden 38s, . Snacka om att DET VAR HÄFTIGT!!!!! Vi tog därmed vår sista pinne i hopp 1. Jag hade rus i kroppen hela helgen efter den placeringen. Och att få vara där med så många hundmänniskor som jag tycker om gjorde att det blev ännu häftigare :o)    Nästan lite overkligt......vilken känsla....

I agilityn på fredag diskade vi oss, eller JAG oss. Jag fick hjärnsläpp och hittade ingen plan B.... Nixxa gjorde förövrigt ett superlopp och hon var så häftig att köra.....

På lörsdag var jag enormt nervös över att vara i hopp 2 att jag sabbade både ag och hopploppet. Nixxa var ändå så duktig och i hoppklassen slutade vi på 24:e plast av 91 ekipage. 37,71 och 5 fel med idealtid på 38s. I agility kom vi 21:a av 133 ekipage med 47.90 och 10 fel. Idealtid 54s.


På söndag så gjorde Nixxa illa sig och vi fick bryta. Efter en tvär sväng skrek hon till och hoppade på tre ben. ÅÅåååååå hon har hållt så himla bra hela helgen jag trodde inte det var sant.....

Och vad det nu kan vara vet vi inte heller. Veterinären kände på henne och trodde att det var ngt med knät. En annan tjej som kände på henne under lördagen tyckte att hon var mycket mer musklad på högerbak än vänsterbak????? Veterinären här hemma kunde inte känna ngn skillnad på bakdelen och han tog verkligen tid att känna igenom henne. Vi ska nu vila i 10 dgr och sedan får vi hopaps att hon håller i Borlänge 2-3 augusti. Om hon inte gör det så blir det röntgen och en utredning vad det kan vara. Men nu bara koppel, koppel och koppel :o(

Jag hoppas på en muskelskada som kan läka ut själv fint.......


Resten av helgen då.

Jaa, vad kan man säga med alla som var där. Både på tävlingsområdet och på campingen- mina uppfödare och ÖBK´arna.

Med ett sådant härligt gäng kan man bara ha det roligt. Vi har pratat, grillat, käkat på resturang, pratat, skrattat, peppat och tröstat varandra. Nästan alla i klubben tog minst en pinne under helgen. Och min uppfödares sm-nollor. Hur grymt som helst.

På kvällarna så kollade Marianne, Marie och jag på loppen vi filmat under dagen. Vi analyserade och applåderade - och tittade igen hihihihi!!! och applåderade igen hahahah!!!


Och våran guru.... Malin Tångring.....hon och Arwen har gjort rysarlopp under helgen...Det bara flöt och de var helt suveräna och har nu äntligen tagit sin plats i landslaget. Jag önskar henne all lycka och framgång hon är värd det hur mycket som allra hellst. Hon ställer upp på oss alla i vått och tort och är en sådan inspirationskälla för oss alla. Hon är verkligen värd denna plats och det ska bli superspännande att följa VM i september.




Av Tina - 22 juli 2008 12:59

Lägger snabbt ut en bild som Marres man tagit i Karlstad då Nixxa och jag vann hoppklassen :o)    :o)     :o)

SÅ superhäftig känsla...... den vill jag känna snart igen :o)

Mer info om helgen kommer så småningom


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards