Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

Dalarna

Av Tina - 3 mars 2009 21:06

Slutet av lovet förra veckan åkte vi till Dalarna och ett härligt snörikt sådant. Såååå härligt det var. Jag var ute på låga promenader 8.30 i solen och gick förvi bageriet varje dag, fikade nog 2ggr/dag när vi var där. Det var stilla, lugnt, snöigt, soligt och bara hundarna och jag. Ibland följde mormor med på morgonen och även syster Johanna med lilla Melkher :o)


Mormor är ingen kvällsmänniska så det blir att man lägger sig tidigt och då vaknar man ju tidigt också, sååå härligt det var med lååånga dagar.

När vi sedan kom ut till syster Malin och ad/hd hunden Immze så vard et slut på friden, den hunden har mer energi än kaninen till batterierna energizer. Hej och hå.... och Naya r inte den som gillar stora hundar som rör sig lite hur somhellst, neej, hellst ska de ligga stilloch inte röra sig då kan man våga gå fram..... men det gick faktiskt riktigt bra tillslut, hon lärde sig att hålla avstånd och Immze fick utrymme att "röra " sig :o)  man kan inte ens stå still nr han kommer han parerar inte utan man måste själv fälla/vika sina ben åt rätt håll annars går det garanterat av... naya njör av när Immze hade time out i sin bädd, då kunde hon husera runt och göra lite som hon ville. Nattetid då vi skulle ta hand om lilla Melkher 6 mån, så farade jag för att vi skulle få vara vaken halva natten med en sktikande unge, men ack så fel jag fick. Den som väckte min skönhetssömn var syster Malin, som muttrade på att Nixxa vandrade runt i huset. Nixxa smög runt som en liten inbrottstjuv ch moster Malins hökögon/öron gick inte att ungå hennes smygande. Ungefär varannan timme bad hon Nixxa gå och lägga sig, till slut blev det nära att hon bad henne att gå och hänga sing..... Jag kunde inte ungå att asgarva av trötthet när hon för femteelfte gången bad Nixxa att lägga sig och hotade med koppel :o) Då jag yrvaj´ket svarade "Men hon ligger ju hää... nej det gjorde hon visst inte".  Jag sover som en stock bara jag somnar, jämfört med moster Malin :o) Det är Immze på dagarna och Malinoch Nixxa på nätterna. Och lilla söta Melkher sa inte ett ljud. Jäkla Malin som hållit mig vaken i en hel natt !!! Hahahahah!!!

Jag har förstått varför Naya är uppe och kissar p natten, även då jag har ställt klockan på 2, 3 eller 4 för att hinna innan hon vaknar, men har insett att det är Nixxas nattvandring som väcker Naya som sover, eller försöker att sova.... Det blir ine lätt för världens bästa Nixxa att ställa in sig hos moster Malin igen.... hon får nog gå en fjäska/tjänapoängkurs först....

Fick inga nattbilder på moster Malins och Nixxas oensighet att vara vaken eller inte, men lite andra bilder av den härliga snön.


 Naya och Nixxa tar en paus :o)


Mickis stortrivdes och Naya likaså :o)

 


 Nixxa, Immze och Naya tävlar snabbast upp, och det var brant jag lovar... Nixxa vann ;o)



Det gäller att passa på att ta en bild då Immze sitter fast i snön nere vid bryggan :o) Han är så söt.......................men vild...   :o)


Ska försöka fota Naya som nu vill in då jag hämtat kameran....

 Naya har fått fobier för kameror. Hon springer iväg och gömmer sig när jag ska fota henne, här hittade hon en soppåse som hon annars skulle försöka äta upp, men då jag sog fram kameran så drog hon bakom soppåsen och ville INTE vara med på bild.


Nixxas rival,  gällande " ...to sleep or not so sleep? Thats the question???"

Här moster Malin vid hennes härliga utsikt över Runn (som var för snöig för skridskoåkning), vilken härlig oas hon har :o)

 


Moster Matilda ska iväg och jobba men kom ute en sväng till Malin på kvällen.... Nayas och Nixxas favvomoster...


 Jaa, och så var vi ju hem och hälsade på min underbara mormor som inte är riktigt klok... Vi vet hur tokig humor hon har så självklart så köps det alla de olika former av "småpenisar". Hon har i choklad tillpåsk och mint till jul och denna är nog hennes favvo, en hoppande snopp på fötter som man skruvar upp. Melkher som höll på att äta sin välling får gott i tidig  ålder lära sig vad  gammelmormor har för tokiga idéer. Hon är bara för härlig min kära mormor :o)

 
 
Ingen bild

sis

4 mars 2009 12:27

HA,Ha!!Vilken familj vi Är!!AD/hd hundar på dagen NATT ugglor på kvällar.Vilka hundar vi fått.hm,m.Stackars NIXXA!Mormors lillsnopp köpte Cessie ti henna nä hon fyllde 70år!!ha,ha/Kram Malin

 
Sara

Sara

8 mars 2009 12:54

Mysa hundbilder :)
Var i Dalarna vart de?

http://lunaqueen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards