Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

Äntligen kursstart :o)

Av Tina - 7 mars 2009 19:11

Hej och hå, nu har vi två "löpluder" här hemma skönt ändå att båda löper samtidigt och att tävlingssänsongen är räddad :o)

De verkligen ÄLSKAR varandra ni, innan hade de bara kul ihop, nu är de två ett hahahah!!!

Ska bli så kul med valpkursen i morn som Malin, såklart, håller i. Jag är så glad över att hon kände för att ta en sådan kurs. Hon har så kloka, grundliga tankar och lösningar och jag gillar hennes hundfilosofi ... OM jag nu vet om den hihih, men jag vet att jag alltid får kloka svar av henne. Även Yvonne i gänget är en sådan person som har en härlig och klok inställning om agilityns under. Jag gilllar helt enkelt att gå kurs för dem :o) Samtidigt som man alltid kan gå sin egen väg och prova sig fram så är alltid allt ok, tycka olika gör vi alla ibland...,

Sen är det bara toppen att alla i gänget har samma grundinställning vilket underlättar för allas vår träning....


Ja ha nu har maken sålt vår merca CLK cab, så nu blir det inget cabande i sommar. Det svider nog lite för husse då vårfåglarna kvittrar. Men det är ändå skönt att han har tagit sitt förnuft till fånga och insett att vi behöver två "familjebilar" med alla barn samt två hundar..... Vet inte riktigt HUR han ska ta sig till jobbet på måndag, eller kanske det är nu jag ska börja oroa mig för att ev få börja cykla till jobbet redan i mars. Han har nästan 5 mil och jag har 0.9 km......   Det blir nog att kika på bil i morn..... Själv har jag inte tid jag har KURS!!!!  Hrmf..... livsfarligt jag borde vara med.......man vet aldrig vad det blir...


Jag har blitt utmanad av Kerstin med sina vovsar..... Hmmm undrara om jag klarar av det:


 -Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer, o berätta det för dom.

• Varje svar måste börja med bokstaven i ditt namn.

• Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord.

• Om personen som utmanade dig, har ett namn som börjar med samma ord (borde väl ändå vara bokstav. min komm.) som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.

• Du får heller inte skriva samma svar två gånger, eller skriva ditt eget namn som svar.

Lycka till!



1. Ditt namn: (Ehh.. Man fick ju inte skriva sitt eget namn som svar..?) Tina.

2. Ord med fyra bokstäver: Tura ( Helsingborg-Helsingör) det gjorde vi mcyket då vi bodde i Helsingborg.

3. Flicknamn: Tuva  - så fint namn

4. Pojknamn: Tintin - eller ärd et ett tjejnamn ? ? ?

5. Yrke: Tidningsredaktör

6. Färg: Turcos - har mycket svårt för den färgen på mig själv.

7. Klädesplagg: Tunika, tröja eller t-shirt - härliga plagg

8. Mat: Tacos, (mmmmuuums med mycket creme fraiche)

9. Sak som finns i badrum: Tvål,

10. Stad/plats: Trelleborg (Jag gillar Skåne)

11. Orsak att vara sen: Tidsfel .....

12. Något man skriker: Ta´migfan

13. Film: Tjejsarens nya kläder 

14. Något man dricker: Tequila (...farliga grejer...)

15. Band: Toto, The Beatels (...hehehe) 

16. Djur: Tiger såååå läckra varelser...

17. Gatunamn: Varför inte Tre Gruvors Väg i Skärgårdsstad!! Trevlig gata :o)

18. Bil: Toyota - har aldrig ägt ngn dock . morfar har alltid haft en :o)

19. Sång: Ta mig till havet........  kom in´t på ngn ???

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Tennis - kul hobby på hemmaplan mot husse...


Jag skickar utmaningen till mina tre systrar Malin, Matilda och Johanna sen tror jag att alla andra fått reda :o) så det får bli tre stycken :o)




 
 
Kerstin

Kerstin

7 mars 2009 22:46

Bra jobbat, Tina!

Lycka till imorrn, med dina "löpluder"! :)))

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Marre

Marre

9 mars 2009 21:22

Nej, just nu så är all fokus på att Crozza skall bli trygg i sig själv. Är så lätt att de lutar sig på de andra hundarna , har jag märkt. Fast det är verkligen lugnt här hemma nu. Crozza sover hos sin uppfödare. Märkte inte ens att jag gick!

http://www.marrenaas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards