Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Tina - 14 februari 2009 20:34

Jag var tidigt på plats i Vilsta och fick en bra plats. Vi var där vid 8 och Naya skulle in vid 11.00 oc Nixxa kom in vid 15.00....men det är alltid kul att sitta och bara vara.Jag hade gått upp vid 5 så jag var rätt trött, men jag hade med mig lite jobb som jag tänkte få gjort, men men vart tog all tid vägen??? Jag underhöll mig själv genom att skicka lite mess, prata med uppfödaren och njuta av att se alla vanliga och ovanliga människor, tänk vad tiden kan försvinna då.... Jag är inte så jätte pratför då jag inte känner folket så mycket, så mycket av tiden gick till att studera folk..... tänka vad man kan roa sig själv med det..ja..ja...

Vips så var klockan i allla fall dags för Naya... Hon var ju mycket liten som vi redan visste och t.o.m mindre än vovsingarna som gick i 4-6 mån.

Hon är så himla lättlärd och vi tränade att stå från onsdag och på torsdag satt det....hon är toppen, men jag är rädd för att hon är lika lättlärd att lära in felheter  :o(    

Hon skötte sig exemplariskt i ringen och hennes syster fanns med bakom oss i ledet, Hon var 33 hög och lika pluttig som Naya. Vi gick inte vidare men kritiken löd:


"Very rare (tror jag att det står) puppy  needs to grow on. Good reach of neck Level top line. Neat ears. very well presented. Just needs more time.


Så den är väl ok, jag visste ju att hon är i minsta laget, men det är kul att få en kritik såklart......  :o)


Nixxa hade en toppenmysig domare, hon var mjuk och rar och pratade med henne hela tiden.....det var nästan så att Nixxa gillade henne. Men sen blir hon puckad när vi ska röra oss i ringen. När vi rör oss med alla andra i ringen är allt ok och hon är lite kaxig med svansen upp(tyvärr) men när hon blir själv så undrar hon var alla har tagit vägen ungefär...och jag är inte ens nervös nu förtiden då jag vet att jag inte har ngt att vara nervös för....jag har alltså inget att förlora utan bara att visa upp henne väl, så mina nerver kan ju inte spela henne spratt mer..... Men kritiken löd:

"Trocolor who was little unsure of her surrundship, when she did stand and show, she present a nice profile picture, nice tense black and rich tan however her head lacks in feminity and to deep in scull moved adequately well presented". Och en 2:a....

Vi har en 1:a, men då var hon fortfarande unghund men den får vi vara nöjd med, jag visste även här att de engelska domarna inte gillar hennes typ.

Nixxa var i alla fall mer relaxad idag än hon varit på utsällningar förr, hon mognar på sig. Hoppas det även gäller agilityn, men det tror jag nog.


Hon var riktigt tight när jag körde 3-4 hinder i söndags på ridhusträningen, undrar om hon kommmer att vara tight när vi kommer till att köra bana. Jag undrar jag !!?!!! eftersom vi inte kört på länge så kanske hon e taggad att vilja vara nära ???? Det känns så,,,, kanske det är nyttigt att få en period utan agility så hon blir mer peppad, bara köra mellan hinder och mycket cerkelträning,,, ja det tål att tänka på och jag får utvärdera efter vi kört en bana hur jag kände att hon var..... Ja längtar så att köra bana.... men det tar väl sin lilla tid då föret utomhus förtillfället inte är på topp utan super-isigt, så det är svårt att träna mellan ridhusträningarna. Men i skogen får hon ju skutta och röra sig så är hon tillräkligtvarm så måste jag kunna köra en längre kombination snart.....

Ja ha då var lördagen till ända och det är söndag i morn och Christopher har match i morgon, de ligger etta så det är en liten seriefinal och vinner de i morn så går de vidare till slutspel upp till div 1. Spännande.....

Jag längtar så till vårenvårenvårenvårenvåren..........


Jag älskar den här bilden på Nixxa, och så är den ju på klubben där hon trivs så bra :o)

Naya lite lite pälsad i höstas...behöver fota lite nya bilder tror jag....

Ovido - Quiz & Flashcards