Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Tina - 25 juni 2009 16:23

Jag verklien njuter av ledigheten, har haft en hel vecka nu och kan den ha börjat bättre.

Har idag legat på två madrasser (allt för att inte bli blöt :o)   för första gången i vår pool och bara lapat sol. Jag passade på när jag var ensam hemma, litar inte på att mina barn låter mig vara utan att plaska ner mig och att bli blöt är ju kallt. 20 grader i poolen är ingen värme precis.

Men jag har inte bara latat mig idag. Jag steg faktiskt upp 06.00 för att träffa Marre för en lång-prom vid Domarudden, detvar helt underbart uten den tiden på morgonen. Hundarna går så himla bra ihop och det är så härligt att se hur de funkar ihop, de vet verkligen var de har varandra och vad man kan göra med vem :o)

Efter det käkade jag och lillsyrran lite frulle och så började sol-lapningen. Men jag har även hunnit jobbat en hel del inför hösten. Planerat och fixat med lite av varje. Sen var det dags att åka och vaccinera vovarna och jag köpte ett low-fatgodis som de hade på Arninge, Naya köpte det direkt - Nixxa fick jag truga i andra gången, första blev hon utan. Naya väger nu 3.45 och Nixxa 6.4 och det känns som om vi börjar närma oss Nayas idealvikt. Nixxa är tunn tycket jag men för att hon ska hålla så behöver hon vara lätt i kroppen, så hon har legat bra där länge nu.

Ikväll ska vi äntligen gå ytterligare en kurs i slalom - för Malin Tångring, det kommer att bli mycket givande. Och jag behöver ytterligare hjälp med att komma vidare.

Man, middag - urtråkigt att laga mat i denna värme, jag vill bara ha frukter av alla de slag och kanske något kallskuret.

Här är Nixxa och Naya vid middagsbordet förra veckan, mina söta prinsessor. Husses nya kamera är helt ok :o)




Ovido - Quiz & Flashcards