Direktlänk till inlägg 15 juli 2008

Katastrof

Av Tina - 15 juli 2008 08:27

Har mina uppfödare på besök från Skåne. De knoppar i sin husvagn och vi ska sedan åka vidare till Karslstad för en tävlinsghelg.

Det är så härligt att se Nixxa bli såååå lycklig när hon träffar dem, hon slingrar sig som en ål och blir helt galengalen. Hon verkligen älskar sina två första människor i livet :o)

Det blir MYCKET hundprat och gott att dricka på kvällarna och vi har även varit i väg för att beskåna det lilla underverket som jag får ta hem om fyra veckor. En liten Shellrick´s tjej efter Eye Catcher. Jag hoppas att det kommer att bli en vild, liten tuff och gossig krabat.  De var fyra veckor ochlite vingliga så jags ka dit om två veckor igen för att se lite mer aktion....


Jaa, i denna nya blogg börjar jag med att känna hopplöshet och deppighet. Nixxa har hela dagen igår hoppat på tre ben. Efter att ha rejsat run, vilket hon gärna gör med polare, med sina släktingar från skåneland så hoppade hon plötsligt på tre ben. Vi hittade att hon var svullen på knölen på hasen. Jag ringde till veterinären som inte hade ngn tid och rådde mig att vila och att kyla det svullna området. Jag köpte en gelkylare på apoteket och har kylt varje halvtimme hela kvällen igår. Hon såg förfärlig ut och deppig och allmänt påverkad. T.o.m husse Hans kände att ngt var fel med henne. Men hon låg även och njöt av att bara få vara instängd i kompostgaller i en mjuk, ny och skön biabädd :o)

Idag tisdag så haltar hon inte, hoppar inte på tre ben utan ser ok ut i gen. Ringde ändå Albano och de rådde att kyla vidare och  vila och ev åka in på en akuttid om hon skulle få återfall. Jag klädde mig och tänkte "Här väntas inte, jag åker!" Hon var fortfarande svullen och vi ska tävla i fyra dagar... men då vi går ut i bilen så struttar hon på alla fyra och verkar inte alls vara påverkad av benet. Jag tar istället en kort kissvända efter vägkanten och hon kissar och bajjar och jag konstaterar att jag fortsätter kyla och att hon får ta det lugnt och ser om jag behöver åka i em eller i morgonbitti.

Min lilla skrutta som aldrig har varit sjuk eller haft ont ngnstans, nu vet jag hur man känner sig inför "trasiga" vovvar som man har planer på. Jag hars ett fram emot dessa fyra dagar i Karlstad och så kommer detta. Snacka om att jag kommer att "tänka om" gällande rejs före tävling :o)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards