Direktlänk till inlägg 3 augusti 2008

helgen

Av Tina - 3 augusti 2008 21:31

Helgen i Borlänge har varit blöt - ja, inte av stärkande drycker, utan av regnet. Men inte är det någe problem i agilityns värld inte. Bangång 06.20 för agility 1, båda dagarna.

Lördagens ag lopp kom vi sjua i och missade en pinne med 6 hundradelar, Ja, ja förra gången var det jag som hade de där 6 hundradelarna :o)     Lagloppen blandar jag ihop men vi diskade inte ut oss helt och hållet i alla fall, men lite trixiga banor både lö och sö, men kul var det. Jag plockade av Nixxa på agilitylagklassen, hon var så ofokuserad, så som hon var i börja av vår karriär, så jag kände efter 7 hinder att det inte var ok, vi kan inte köra så ofkuserat..... vi gick av lugnt och fint och koppel på och in i bur.

Marre var stabil som vanligt förutom sö då Zehra fick fart i tuneln och drog snabbaste vägen mot utgången, annars hade vi kanske placerat oss lite, då MÅNGA hade ngr fel, så det gällde att köra runt utan disk. Men, men detta kan ju även hända de bästa så att säga :o) Vi gillar dig ändå Marre :o)

Jolly hade fina slalom och en sjujäkla hastighet (slog oss rejält i tiden på agility 1, men hade ngr fel) och Anki jobbade på bra, men vi behöver träna 60m så vi hinner med våra små fyrbenta sker på banan. Marianne var nöjd med kontaktfälten och det kändes skönt, men hon är rädd för att Wilda ev, har ont då hon inte var sig rikigt lik- hoppas inte på ngt allvarligt :o(


I hopp2 gjorde vi ett nollat lopp, det sista loppet för dagen på lö, men jag fick verkligen DRA henne runt banan. Hon hade en blyklump i baken. Hakade på mig fint och kollade in mig  men hade ingen hastighet över huvudtaget. Jag kom t.o.m in i mål före damen med blybak.

Körde även Yvonnes och Kjells Phebe i en klass 3 hopp. Det var skitkul, men svårt när jag inte riktigt vet hur hon "tänker", fast det vet jag ju inte heller hur Nixxa gör iof, men det var en kul bana och det var fart och hon springer ju där man pekar, vilket inte alltid min pärla gör. Det som var knixigt var ju slalomet och vi diskade oss till slut för många vägran.


Söndagens ag 1 dömdes, till min förtjusning, av inte mindre än Magnus Andkvist - MIN uppfödare - *ler*  grrrr..... Men jag gjorde en flygande start och var såååå tight med henne. Jobbade så nära och manade på henne hela vägen. Vid slalom står Magnus och hon fick syn på honom och på en bråkdel av en sekund vek hon av mot honom, men då jag "skrek" högt o bestämt SLALOM igen, blev hon nog förvånad över vad jag gjorde så hon tog väl slalomet då....hahahha!!!

Så vi nollade och det kändes skit bra..... Hon var en riktig hjältinna på banan - hon KAN JU!!! och jag KAN JU !!! Vi vann klassen och fick därmen vår första pinne i agility!!! Tjohoooooo!!! JUBELJUBEL!!!!

Vilken sommar det har varit, uppflyttad i hopp och 1 pinne i agility - jag är supernöjd.

Jag har verkligen kommit på att jag måste jobba hela banan med henne. Jag kan inte springa tyst och bara visa vart hon ska, hon behöver bli påmind att titta på sin matteoch vilja jaga ikapp mig. Jag får inte vara för långt bort men heller inte för långsam, tigt och nära och så småningom kommer jag säkert att kunna dämpa min påpassning på henne - men nu är det bara att ösa på med hejjarop och framåtdrivning :o) Flygande starter är också ngt  som får henne fokuserad på MIG.

Anki fick hjärnsläpp i ag 1 och startade snyggt som bara attan, men tyvärr innan domaren hade blåst - Snacka om att hon blev paff - och jag med som filmade fattade inte vad som hände alls..... tur man kan skratta efteråt åt alla elände vi gör :o)

Sista loppet i helgen var hopp 2. Flygande start och det flöt på och hon var HOS mig, jag fick jobba som en idiot och hon gav inte järnet så jag fick mana på rejält. Lite trassel innan slalom, men reddes ut och vi kör vidare fortfarande felfri mot hindet efter slalom då hon hör/ser/känner.... jaaa VAD??? ngt blev hon rädd för iaf och rusar iväg snabbt vänster med svansen mellan benen, och tappar sedan helt fokusen, vi hoppar de sista tre hindren och går imål, diskad :o(   ..... Det var så jäkla irriterande, ingen vet vad hon blev skrämd av. Hon tittade skrämt snett bakåt mot domaren som hade börjat röra lite på sig, men hon var kvinna, och ljusa kläder, Vad var farligt med det. Prasslade regnkläderna ??? grrrrr ibland blir jag så lack på henne.... Men, men det har  i alla fall varit en rolig helg med skratt och stoj med klubbkompisar. Till och med husse Hans kom och kikade på ngr lopp i dag. Han var impad över både våra prestationer men även hur duktiga alla är i agilityvärlden.

Tack alla, Yvonne, Marre, Anki, Marianne, Jenny, Magnus för en härlig men blöt agilityhelg!!! ..och mamma och mina systrar och god pizza.

Ser fram emot nästa sväng :o)

 
 
Edavictoriaa

Edavictoriaa

3 augusti 2008 22:19

Vill du vinna en mini bärbar dator och en samsung digitalkamera med inbyggd mp3 ?

Var med i tävlingen jag tipsar om i min blogg!
http://Edaavictoriaa.blogg.se
eller
http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=49939

http://edaavictoriaa.blogg.se

 
Marie å

Marie å

4 augusti 2008 22:19

Stort stort grattis till er första agilitypinne!!!! Ni är så duktiga....
Kram
Marie

http://www.charlie-diva.se

 
Ingen bild

Malin, Arwen & Éowyn

5 augusti 2008 14:50

Wow, ni radar ju upp resultat nu! Gud så härligt, lite lön för all fin träning ni gjort.
Ja, Mixie är så himla underbar med valpen! DET hade jag inte väntat mig. Men valpar kan verklien gå en på nerverna ibland. I alla fall när man har en huligan som jag ;-)
Hoppas du får positiva besked snart...

Kram

 
Ingen bild

Linda

5 augusti 2008 21:56

Och grattis själv till första agilitypinnen! Starkt jobbat!

 
Ingen bild

Marre

8 augusti 2008 00:18

Det var riktigt trevligt att träffa husse!
Nu är det bara sönerna kvar! :-)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards