Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av Tina - 11 augusti 2008 23:02

I allt elände med Nixxas ben så kommer det såklart solsken emellanåt :o)

Skönt är väl det. Jag fick mess av uppfödaren till Naya att jag får hämta henne på onsdag om jag vill, såklart jag ville :o)   :o)    :o)


D får vi ytterligare några dagar på oss att bekanta oss innan arbete och skola börjar på allvar, det passade toppenbra.

Nu gäller det bara att kameran håller och är på sitt bästa humör, för det lär nog bli lite fotning, synd att kameran är kass.....

men, men jaghar försökt att fota valpar förut och det är ju ingen lek, bara när de sover :o)


SÅ PÅ ONSDAG KOMMER HON HEM.... LILLA, SÖTA BEBISNAYA.....

Nixxa vet inte vad som väntar........... hon kommer nog att stortrivas, ska bli så kul....

Av Tina - 11 augusti 2008 18:28

Ja, ha. Vi har varit och simmat och hon gillar det inte så mycket men är ändå duktig och gör det hon ska. Behöver inhandla en flytväst så hon känner sig tryggare i vattnet nu i början bara.....

När vi var och simmade så var det bara hon och jag på stranden och jag hade henne i koppel i början när vi kom upp ur vattnet.

Sedan släppte jag henne och hon fick köra sitt eget rejs, vilket gick jättebra och hon var tokbusig och hon slirade i sanden och på gräset. Tills vi skulle gå till bilen. DÅ ser jag hur hon helt plötsligt hoppar på tre ben och ser förtvivlad ut o ch hon struntar i att stanna fast jag ropar på henne. Hon hoppar till bilen och stannar där.

Det fanns en anledning till varför jag släppte henne fritt. Jag kände att jag ville ta tjuren vid hornen och se vad som händer om hon rejsar fritt....Hon har till mestadels varit kopplad nu sista tiden och det är så himla svårt att veta om hon har ont eller vad det är som händer när hon helt plötsligt hoppar på tre ben och hon håller benet lika dant alltid då det händer. Jag känner nog att det är dags att börja en utredning med henne, så att hon inte sliter på ngt i onödan. Om det nu kan vara att det hoppar, vilket jag tror. Men är det höften, knät eller vad???? Vi behöver nog få en liten förklaring snart....    :o(

Ovido - Quiz & Flashcards