Direktlänk till inlägg 30 augusti 2008

Stulna saker

Av Tina - 30 augusti 2008 09:33

Ibland blir man rent av chockad, besviken, ledsen och rent av skitförbannad.

Igår, under lunchrasten tror vi, har någon varit inne i mitt och mina eleverns klassrum och tagit 7 mobiler, 2 ipods och 3 plånböcker....och INGEN har sett något överhuvudtaget.... Jag mistade min filofax/plånis innehållande en hel del kontanter och så alla kort, körkort såklart.


Det är nog bland det värsta saker jag vet. Männiksor som inte vet skillnaden på MITT & DITT.... ska det vara så j-v svårt..... Jag mailade alla föräldrar, händelsen, direkt när jag kom hem och satte igång en telefonkedja till alla och mina söta elever satte också igång och ringa runt alla klasskompisar... Sen var det bara att sätta sig och spärra alla kort och ringa polisen för att göra en anmälan. Men då jag är lite slarvig med min plånis så blir man ju osäker om jag kanske har lagt den ngn annanstans, men vi har verkligen kollat....

Fast jag nu har spärrat allt och haft strul så hoppas jag fortfarande att den kommer fram och att JAG har förlagt den. Men eftersom det är så många saker borta och bara försvann från vårt klassrum så kommer nog inte sakerna fram. Skolan är en f-5 skola och jag har sååååå svårt att vilja tro att det är ngn elev...... då är vi väldigt illa ute om fallet är så :o(    men det vill jag inte tänka på nu....samtidigt som det skulle vara mycket läskigt om det är en utomstående person som var i behov av pengar och har mage att gå in i ett klassrum och bara stoppa händerna i varje väska I klassrummet och plocka på sig......  jag är så ARG.

Jag kom på igår kväll att jag har alla mina möten, olika kurser,  veterinär rehabstider, Nayas vaccinationstider, telefonnr..osv osv ... jaaa, hur mkt som helst har jag i filofaxen grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.....
............ så mkt STRUL detta ställer till med.......och vad har den jäkla personen gjort med alla mina 1200:- ?????? Jag var och lämnade tillbaka en hundbur som kändes för liten i torsdags och fick då kontanter för den. Jag hade lika gärna nu kunnat behålla den eftersom pengarna ändå är borta......

Jaaaa, då är det bara att glömma skiten och gå vidare. Stackars små elever som fått nya ipods och någon hade nya telefoner... vad ska de tro om människor som stjäl av BARN.......

Usch just nu misstror jag alla människor och sneglar på alla telefoner, plånböcker och ALLT.....

SSuck!!!

Det är tur att Naya fortfarande är en bedårande liten krabat som förgyller min dag och kväll och morgnar med många skratt och leenden..... och Nixxa har koll på henne så hon inte gör saker som inte passar sig enligt Nixxa.....





 
 
Marie Å

Marie Å

30 augusti 2008 16:52

Näää fy så tråkigt!!!!! Konstigt att vissa har så svårt att skilja på mitt och ditt :o(
Hoppas du åtminstonde får tillbaka plånbok och körkort...

http://www.charlie-diva.se

 
Ingen bild

Marre

30 augusti 2008 19:29

Hon ärför skön Nixxa,, Visade verkligen att simma är inte hennes cup og tea..

 
Linda

Linda

1 september 2008 18:14

Usch, jag måste verkligen bli bättre på att lägga undan sådana saker på jobbet. Jag har ett skåp och det används typ... aldrig. Och som sagt, vem går in på en skola och stjäl från barn? Skittrist!!!

http://www.sheltieflocken.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards