Direktlänk till inlägg 31 augusti 2008

målar

Av Tina - 31 augusti 2008 13:53

Här trivs Naya då jag målar, hon struttar runt och nosar och kollar läget, kommer ochs äger hej och drar vidare. Leker och retar Nixxa otroligt mycket, men Nixxa verkar inte ha något emot det :o) Hon är ju lekledarn själv den damen.

 Nixxa KAN också ligga och njuta fast valpen kör runt, men hon har konstant koll på var Naya är...

Idag har dagen bestått av målning, målning och målning...... jag klarade mig igår då jag var och simmade med hundarna med Marre. Ja, Marres hundar simmade men Nixxa och jag gick i vattnet bara och sedan då hon tyckte att hon var klar så drog hon iväg och kolalde in varenda stig somledde bort FRÅN sjön.... Nixxa gillar inte vatten riktigt...

Naya däremot var nyfiken och gillade att gräva i sanden, när Yazza och Zehera lekte och simmade hakade hon på en sväng ut i vattnet och såg lite fundersam ut över att hon blev blöt.... men, men det var Nayas första intro för bad och vatten,,, synd att det blir vinter nu annars kanske man skulle kunna ha lärt Naya att vatten är kul när hon är bäbis :o)

De är så många somhar varit och tävlat i ghelgen ochjagblir så himla AVIS... jag  vet att vi har haft att göra här hemma men man vill ju tävla också medan det är säsong....

Nu har jagi alla fall börjat utreda Nixxa. Hon är nu höft, rygg och knäröntgad och allt såg så superfint ut, säger bilderna i alla fall. Veterinären försökte även se och känna om det fanns ngn luxation men allts att som de skulle.

Honkände fter inflammationer och gick igenom tår, rygg och jaa, hela henne.

Även när Nixxa var lite "grogad" så vred och drog dem och då var honju enormt avslappnad och det fannst ingen tillstymmelse till luxation på knä sa hon. Vi ska få träffa Anna som är en mycket duktig sjukgymnast, på torsdag tror jag, min filofax e ju som sagt borta.... så får vi se vad hon säger om NIxxa.  När vi var på skolan och letade efter ev, bortslängda plånisar runt om skolan så gick vi även upp i skogenoch på berget, vilket är ett härligt ställe för hundarna att klattra ochskutta i. Helt plötsligt kommer Nixxapixxapö på tre ben uppför berget. Jags tannar henne och tänkte att jags kulle känna efter och kolla om jag kan känna ngt innan hon kommer att bli bra om några sekunder då jag drar upp benet. Jag lägger min hand innanför låret på henne och drar upp hennes ben mot magen. Då känner jag hur det liksom klickar till............... VAD ÄR DÅ DET????? Sen släpper jag benet och hon skuttar vidare upp med oss på berget.... Ja, jag är då mycket skeptisk på vad det kan vara.... det knäppet eller klucket som klickade till mot min hand.. va var det... Vad mer finns det i hundarnas ben .... hoppas vi snart får veta så jag inet år och sliter på henne i onödan innan vi vet....

Nu får jag nog inte blogga mer, nu är det lunch och sedan ut att måla igen...

En liten avslutningbild på Naya när hon var 8 v och nyhemkommen, här hittade jag henne:

Kan jag få djurskyddsföreningen på mig nu, men gott var det.????

Nu förtiden är luckan alltid stängd, heheh :o)

 
 
Yazza och Zehera

Yazza och Zehera

1 september 2008 22:46

Du Nixxa, nästa sommar så måste du prova på att bada! Det är så kul!
Zehera och Yazza
f.d badkrukor

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Ingen bild

Marre

5 september 2008 08:20

Hör du av dig hur vi lägger upp söndagen?
Kram

 
Ingen bild

sis

5 september 2008 17:55

vad töööt hon är då=) jag har ju en film på det lilla skräpet! kram kram

 
Ingen bild

Tina

6 september 2008 11:16

Jaa, det har du ju och då var hon ½ kg mindre, den måste jag ju bara se....
Kläm ut din lilla tvåbenta nu då ngn gång.... vi väntarju :o)
Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards