Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

Äntligen dags

Av Tina - 3 februari 2009 16:46

Ja, ha...då vard et dags att äntligen få träffa sj, gymn. Förra veckan när jag var dit på tors kl.20.00 så vard et ingen Anna där. Hon var här igår....

De hade ringt och ändrat tid men inte bytt dag... jag blev upprörd över att jag inte fick veta hur läget är med Nixxa, inte att vi inte fick komma in ..utan att jag vill ha BESKED...

Så tur att hon hade tid redan denna vecka, så på ONSDAG ska vi dit. Bara inte ANNA blir sjuk nu..... då är det nog inte meningen att i ska få ngt besked......

Ridhusträningen i söndags var kul som vanligt. LLite folk kom så det fanns gott om plats ändå... Naya tränade framåt/fart och att han ska ha sug att vilja komma till skålen.... nu börjar hon få upp farten..... Vi tränade också slalom, två pinnar. Jag har bestämt att ag inet ska ha brått utan jag vill att det ska gå bra...hon väntar lite på belöning från mig och visar lite osäkerhet och skäller ibland på mig då hon inte vet vad hon ska göra vid ingången, då får vi förenkla för henne. Men lite måste hon tänka själv och det är bra att detär andra runt en som kan säga till ibland, man blir lite hemmablind.

Däcket är störtkul och hon är GALEN på de andra hhundarna som kör kombinationer eller bana när hon är kopplad.... Inte vet väl hon vad GILITY är ????? Eller så har Nixxa skvallrat....

De rök ihop i veckan...ooops jag blev lite paff och de med när matte röt i   -LÄGG AV !!!! Har nog inte höjt rösten så till de små.... Är det därför de är så mjäkiga själva de små liven.... Hmmmm.... jag r egentligen ingenmesig person, men jag vill ha mjuka hundar som "inte slåss", men det kasnke räcker med att jag skaffat rasen shelti haha, jag kanske inte ska bekymra mig..... :o)

Har just simmat med Nixxa och hon är så duktig... Naya fick vara lite lös idag och gå omkring. Hon tyckte det var spännande när syrran simmade... Nixxa blir som galen när vi har simmat klart och ska fönas....hon blir som en katt som stryker ochs tryker sig. Hon har hållt på att haka ner ett stort skåp som sitter på väggen i fön/massagerummet....hon kommer under och så lyfter hon nsätan upp skåpet toka... Naya lägger sig på stora massagemattan och tittar på Nixxa och känner att det inte är ngn idé att hon lägger sig i Nixxas turer....

Nu ska det jobbas lite, PM ska lämnas in om handledning till torsdag och det är så intressant litteratur vi har..... och matnyttig....

I morgon är det halva dagen hos de stora 5:orna och halva hos de små 2:orna...... Sen är det möten och på kvällen SJUKGYMNASTEN..... Håll alla tummar och tår..... Nu när Nixxa sin friskskrivning i morgon får :o)


 
 
Marre

Marre

4 februari 2009 22:01

Grattis vänner...
Härligt besked!
Snart är laget fit for fight igen,,
Kram

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Malin, Arwen & Éowyn

Malin, Arwen & Éowyn

4 februari 2009 22:27

Åh, vad jag har hållit tummarna för Nixxa!! Läste i Marres blogg att det gått bra, JIPPIE!!! :-) Hoppas ni snart är tillbaks på banan igen och får hålla er där. Inga mer bakslag nu...
Du har blivit utmanad, kolla min blogg.
Kram, Malin

http://www.blogtown.se/blog.php?id=malintangring

 
Ingen bild

Uppfödaren

5 februari 2009 13:59

Fan, vad härligt Tina! *tjoar*
Ta det nu försiktigt bara, nu SKA hon hålla! *förmanar*
Superkramar till er alla!

 
Ingen bild

Sis

6 februari 2009 18:41

Å vad skönt att hon ä frisk,Lycka till mä allt!!!Kram Sis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards