Direktlänk till inlägg 21 februari 2009

SPORTLOV

Av Tina - 21 februari 2009 13:03

Äntligen är det sportlov, som jag har längtat. Jag är rätt trött på mitt jobb, usch så jag säger..... men nu är det drygt. SÅ ett sportlov kom väl till pass.

Jag har lagt in till cheferna att jag gärna tar en fritidspedagogs plats, istället för att vara lärare för tillfället. Jag tycker att det är så himla kul,men när jag inte har koll så blir jag förvirrad och känner mig otillräcklig....jag känner att andra har bättre koll och det har jag svårt att klara när även jag har ansvaret, och vara 40% med ansvar i en år 2 och 60% i en år 5 som nu ska lämna skolan och där det finns många elever som kräver en hel del, och så pluggar jag specialpedagogik och handledning....... och så har jag en familj där det är 3 barn som inte är det minsta intresserad av skolan och Mickis ska på dyslexiutredning om 2 veckor och Jonte som har det tufft på sitt håll  med kompisar i skolan...... Och så har man ångest över att hundarna inte varje dag får det dom borde få....... Jag mådde SÅ BRA när jag pallrade mig hem vid 15-tiden i veckan och tog en skogsklättring med hundarna.... och snön föll pudrande. DÅ undrade jag verkligen vad jag höll på med....

Inte för att en fritidspedagogs arbetsuppgift är en dans på rosor, men jag känner att jag vill ha omväxling för jag vill inte släppa skolbiten ändå. Och chefen vill ha in mig som speclärare till höst, och då kommer jag att bli ännu mer frustrerad. Jag känner inte att jag har tillräckligt med "kött på benen" för att klara den biten än, Jag behöver jobba/plugga mer gällande det.

Det mest underbara vore nog att få jobba i en blomsteraffär...tänk det har jag alltid sagt. Ända sedan jag pryade (som det hette då) i en så har jag längtat efter att få "umgås" med växter och blommor hela dagarna - och så blev jag undersköterska och jobbade med pesten och sen blev jag lärare och jobbade med kolera........... HAHAHAH !!!!! FY vad trågigt detta skrivandet blev. Nu ska jag ta kaffe och en vaniljmunk och klä på mig och gå ut med hundarna i solen igen och sedan kanske klippa äppelsträdet lite.

Jag ser fram emot ikväll, då ska tjejligan hem till Malin som blev årets agilityhund i large och käka gott och titta på lite kontaktfältsträning... Det ska bli så mysigt :o)

 
 
Marre

Marre

21 februari 2009 16:51

För många krav.. Du är jätteduktig, alla har vi våra svackor! Snart är det vår Tina!
Crozza skulle behöva träna på att träffa barn. Tänkte på Mickis, tror du hon skulle vilja?
Kram

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Ingen bild

Uppfödaren

22 februari 2009 08:31

Flytta ner till Skåne så ska vi nog ta och öppna en blomsteraffär! Jag är på!
Allvarligt talat så har du helt rätt, fritidspedagogyrket är ansvarsfullt på ett helt annat sätt och man jobbar aldrig ensam och man har aldrig ansvaret ensam. Jag ville ju egentligen bli lärare från början men nu är jag SÅ glad att jag "bara"blev fritidspedagog istället. PÅ fritids lär vi barnen massor med saker hela tiden, men det är saker som handlar om livet och hur man ska vara som människa. Och ingen mäter egentligen hur väl vi lyckas, det kan endast tiden utvisa.

 
Ingen bild

siss

22 februari 2009 20:11

Varma Kramar Från Dalarna.Vi ses snar DÅ ska vi mysa å bara "vara"./KramSiss Malin

 
Petra

Petra

23 februari 2009 02:04

Tänk vad jag känner igen mig i din beskrivning av att man känner sig otillräcklig i skolans värld!

http://www.petrasbc.se.nu

 
Elida&Java

Elida&Java

23 februari 2009 18:45

Hej!
Vad kul att man kan följa dig och hundarna här:-)
Läste i Petras blogg att Nixxa är bättre härligt!

http://www.freewebs.com/mira-java

 
Ingen bild

Marre

23 februari 2009 20:36

När passar det?
Kram

 
Ingen bild

Marre

24 februari 2009 07:51

Ute med kunder i kväll. Onsdag jobbar jag hemma. Kanske bäst i helgen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards