Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

Äntligen

Av Tina - 30 juni 2009 11:54

Ska bli så himla roligt att komma iväg till Skutskär i morgon. Vi är verkligen ett stort tight gäng som ska dit, ska bli så himla roligt. Jag insåg i söndags att jag inte riktigt hade tränat på det som jaghade tänkt att träna på inför helgen, men insåg även att jag måsta ta det lite lugnt då jag vaccinerade tjejerna i torsdags o då skull eman ta´t lite lugnt i ngr dagar. Jag har inte vågat sätta på fästingshalsbandet (scalibor) på dem utifall det skulle bli för mycket för deras små kroppar o de skulle få en reaktion med allt. Min kusins hund höll på att stryka med för något år sedan då han hade fått vacc, fästingsmedel och så var det något mer ....men fästingarna är inte heller så roliga, så jag har börjat så smått att intro på Naya, hon ska ju dock inte tävla, men man vill ju inte till sjukan med dem ändå.

Ikväll är det Sommarcupen och vi får väl se hur laddad Nixxapixxa är. Igår på dagen gick hon knappt upp på vippen - jag höll på att svimma av.... vad höll hon på med. Men med lite oxfilé på kvällen så hade hon bättre fart, vet inte vad som hände med henne. Hon känns ok i alla fall och jaghoppas att hon kommer att hålla hela helgen.

Naya har vi påbörjat ytterligare en slalomkurs med. Hon fattar inte riktigt vad hon ska igenom pinnarna för och hon har ingen motivation att rejsa igenom dem och hon blir låg av att göra fel och frågar alldeles för mycket mig istället för att prova sig fram själv. Så vi har fått i läxa av Malin att göra trix här hemma och låta henne prova sig fram om och om igen om hon misslyckas är det bara bra.

Samma hade vi med running med Fanny Gott. Naya sprang bara över och visste inte riktigt vad hon gjorde men hon gjorde då rätt. För att de ska fatta bättre och snabbare så behöver de göra fel och få tänka till hur de ska göra för att få belöningen. Fanny sa att Naya inte skulle ära sig lika fort för hon gjorde inte lika många misstag, och kanske är det samma med slalomen. Det gick bra i början och sedan när man ska vidare så vet hon inte riktigt vad hon gör. VARFÖR MÅSTE ALLT VARA SÅ SVÅÅÅÅRT!!!! Känner matte då..

Hon blir mycket fort trött och tappar då helt sin fart och arbetstaggning som hon annars har.

Runningen går bättre  - tror jag :o)

Jag har lagt till hinder för sväng och arbetar i solfjäder fram och tillbaka på helhöjd. Hon har börjat titta lite på mig då jag kastar godiset till henne så där måste jag få till ett annat beteende. But we are working on it :o)

Husse Hans åkte till Skåneland i går till ngr bekanta och jag är riktigt avis då det var längesedan vi träffade dem och jag ÄLSKAR Skåne.

Men nu ska vi till Skutskär och ha jättekul - Tror inte jag ska tänka så mycket på hur det går med agilityn, jag blir bara så himla besviken på mig själv.   Nu ska jag packa vidare .


 
 
Catherine

Catherine

30 juni 2009 15:28

Lycka till i Skutskär tjejen! Jag o Maja skulle aldrig orka 4 dagar agility.. ni är helt fantastiska! Ha kul!!.. Väl det sosiala och roliga skulle jag gärna ville vara med på. kram från mig och två blöta vovvar på kontoret.

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Ingen bild

Linda

30 juni 2009 21:52

Lycka till! Se till att ha roligt och fokusera inte på resultatet. Vi ses på måndag, då ska vi grilla och dricka skumpa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 30 juli 2010 11:27

Jisses vad tiden springen iväg :o) Sommaren har varit helt fantastisk och det är bara att inse att man verkligen har laddat batterierna inför hösten igen :o) Sommarcupen är igång sen ngr veckor tillbaka och i år är det ingen hit för de fyrbenta o...

Av Tina - 24 juni 2010 22:15

Massor har hänt sedan sist... Men det senaste är nog att jag äntligen fått sommarlov och att jag njuter av FULLA drag av ledigheten. I helgen bodde jag i husbil med underbara Anki och härliga Exit - värdens härligaste valp - hur cool och duktog m...

Av Tina - 11 maj 2010 17:18

Kan man välja bättre dag att vara ledig på   . Tog en njutbar sovmorgon och barnenkom iväg till skolan. Skjutsade Crille till sin skola då han skulle ha packning och ut och hajka med kanot och sova i tält i natt brrrr. Åkte sedan till klubben där M...

Av Tina - 6 maj 2010 17:40

Det är ett tag sedan man var inne och skrev. Läser mest andras....   Fick bakläxa att jag inte uppdaterat - så vad gör man inte :o)   Mycket har hänt och vi har tävlat, börjat kursat och håller även en grund 1 med Yvonne. Riktigt duktiga förare...

Av Tina - 11 april 2010 17:02

Men vilken härlig dag det har varit. Vaknade av att det var grått, grått men dock inget regn...så vi höll humöret uppe och började planera träningsplaner. Började förmiddagen med att låta Naya göra trix på altanen solen var NÄSTAN framme. Hon äls...

Ovido - Quiz & Flashcards